۹۰ پس‌لرزه دیگر از دیشب ترکیه را لرزاند

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که پس از وقوع زلزله‌ ۶.۴ ریشتری شب گذشته (دوشنبه) در استان هاتای این کشور تاکنون ۹۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

۹۰ پس‌لرزه دیگر از دیشب ترکیه را لرزاند

به گزارش مملکت آنلاین، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد که پس از وقوع زلزله‌ ۶.۴ ریشتری شب گذشته در شهرستان دفنه استان هاتای، ۹۰ پس‌لرزه تاکنون به ثبت رسیده است.

همچنین اعلام شد که پس از ارزیابی ۵۴ گزارش دریافتی در خصوص زلزله توسط مرکز اورژانس ترکیه، ۴۴ مورد هیچ خسارتی نداشته است.

تلاش‌های امدادی نیروهای مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و نیروهای داوطلب در منطقه ادامه دارد.

گفتنی است روز گذشته ساعت ۲۰:۰۴ به وقت محلی زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در منطقه دفنه استان هاتای به وقوع پیوست که در نتیجه آن شش نفر جان باخته و ۲۹۴ تن دیگر نیز مصدوم شدند.

حدود دو هفته قبل نیز (شش فوریه) دو زلزله‌ مهیب به بزرگی ۷.۸ و ۷.۶ ریشتر ۱۱ استان جنوب شرق ترکیه را لرزاند و مناطقی از سوریه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

آخرین آمار قربانیان زلزله مهیب در بامداد شش فوریه در ۱۱ استان جنوب شرق ترکیه (قهرمان‌ماراش، غازی‌عینتاب، شانلی‌اورفا، دیاربکر، آدانا، آدی‌یامان، عثمانیه، هاتای، کیلیس، مالاتیا و الازیغ) به ۴۱ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

همچنین زمین لرزه های اخیر در ترکیه و سوریه تاکنون میلیاردها دلار خسارت برجا گذاشته اند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر