اتهام زنی دوباره آمریکا: ایران در حال هدف قراردادن مخالفان خود است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نقش پر رنگ ایران در سراسر منطقه طی سال‌های گذشته و ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش روابط نظامی تهران- مسکو، مدعی شد که اکنون شاهد گسترش فعالیت‌های ایران به دیگر نقاط جهان هستیم.

اتهام زنی دوباره آمریکا: ایران در حال هدف قراردادن مخالفان خود است

به گزارش مملکت آنلاین،  آنتونی بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی‌ بی‌ اس این مساله را یک نگرانی واقعی توصیف کرد و مدعی شد که ایران مخالفان خود را در خارج به ویژه آمریکا هدف قرار می‌دهد.

وزی خارجه آمریکا بار دیگر در راستای ادعاهای گذشته در مورد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بارها رد شده است، مدعی شد: شاهد بودیم که ایران پهپادهایی ارائه می‌دهد که روسیه در اوکراین برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی و کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند.  
وی با ادعای اینکه این روند برای چندین ماه ادامه داشته، افزود: در راستای بر ملا کردن آن، اقدام و تحریم علیه آن کار کرده‌ایم. 
بلینکن با اشاره به تقویت روابط بین ایران و روسیه که وی آن را «مُضر» و باعث «نگرانی» خواند، ادعا کرد: این در واقع یک مسیر دو طرفه است. نه تنها ایران تجهیزات به روسیه می‌دهد بلکه روسیه نیز تجهیزات نظامی به ایران که به نظر شامل جنگنده‌های پیشرفته است، ارائه می‌کند.  
وی ادامه داد: این چیزی است که به نظر می رسد ممکن است اتفاق بیفتد که اگر ایران به این فناوری دست یابد، تبدیل به تهدید بزرگتری می‌شود. بنابراین این چیزی است که ما با متحدان و شرکایمان در سراسر جهان در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر