لبنانی‌ها در اعتراض، بانک آتش زدند

سپرده گذاران لبنانی در اعتراض به بلوکه ماندن پول هایشان، در مقابل برخی از بانک ها در بیروت تظاهرات کردند و آن ها را به آتش کشیدند.

لبنانی‌ها در اعتراض، بانک آتش زدند

به گزارش مملکت آنلاین، در راستای فراخوان انجمن «فریاد سپرده گذاران» بانک های لبنان در مناطق مختلف این کشور شاهد اعتراض جمعی از سپرده گذاران در «روز خشم علیه بانک ها» بودند.

این انجمن امروز خواستار حرکتی قوی و مشارکت تمام سپرده گذاران شد تا این پیام محکم را به بانک های برساند: «پول ما به قیمت خون می ارزد، آیا پرداخت می کنید؟»

آتش نشانی بیروت توانست آتش سوزی را که در دو بانک شهر بیروت رخ داد خاموش کند.

تیم های آتش نشانی برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به بقیه ساختمان های اطراف سریعا اقدام کردند.

به گفته شاهدان عینی معترضان در مقابل بانک «فرانس بانک» در بدارو در حومه جنوبی بیروت لاستیک‌ها را آتش زدند و برخی دیگر نیز تابلو های بانک را شکستند.

سایر معترضان نیز شیشه خارجی برخی بانک ها را شکستند و به بانک «بیبلوس» یورش بردند و سعی کردند درب اصلی را بشکنند.

شاهدان گزارش دادند که معترضان جاده اصلی شهر صیدا در جنوب لبنان را مسدود کردند و ارتش لبنان نیز در خیابان های این شهر برای جلوگیری از حضور معترضان مستقر شد.

از سپتامبر گذشته، پس از اینکه بانک ‌های لبنان از پرداخت دلار به سپرده‌ گذاران به عنوان بخشی از سیاست سخت ‌گیرانه ناشی از بحران کمبود دلار در این کشور خودداری کردند، حملات به بانک ها تکرار شده است.

از سال ۲۰۱۹، بانک‌های لبنانی محدودیت‌ هایی را بر وجوه سپرده ‌گذاران ارزی اعمال کرده‌اند و سقف ‌های سختی را برای برداشت وجوه به لیره لبنان تعیین کرده ‌اند.

لبنانی ‌ها در سه سال گذشته از بحران اقتصادی بی ‌سابقه ‌ای رنج می ‌برند که منجر به کاهش شدید و بی‌ سابقه ارزش لیره و کمبود سوخت و دارو و سقوط قدرت خرید آن ها شده است.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر