کره‌شمالی: سلاحی به روسیه نفرستاده‌ایم

کره شمالی ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرد .

کره‌شمالی: سلاحی به روسیه نفرستاده‌ایم

به گزارش مملکت آنلاین، کره شمالی ارسال سلاح به روسیه را تکذیب کرد.

پیش از این آمریکا، پیونگ یانگ را متهم کرده بود که راکت‌انداز و موشک در اختیار گروه شبه نظامی واگنر گذاشته است تا در جنگ اوکراین استفاده کند.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته تصاویری منتشر کرد که ادعا می‌شد چند قطار شامل مهمات از کره شمالی عازم روسیه شده‌اند. وی ادعا کرده بود که این تجهیزات قرار است در اختیار گروه شبه نظامی واگنر قرار بگیرد. همزمان، آمریکا گروه واگنر را به دلیل نقشش در حمله به اوکراین «سازمان جنایتکار» اعلام کرد.

واشنگتن پس از انتشار تصاویر اعلام کرد که مستندات را در اختیار سازمان ملل متحد قرار خواهد داد.

در واکنش به این سخنان، یک مقام عالی‌رتبه کره شمالی ادعای واشنگتن را «تلاش احمقانه آمریکا‌یی‌ها» برای توجیه ارسال سلاح به اوکراین خواند. 

وی همچنین با بیان اینکه «ساختن تصاویری که واقعیت ندارد» گفت که این اقدام واشنگتن برای «تحریک» انجام می‌شود و نسبت به «عواقب آن» به کاخ سفید هشدار داد. این مقام افزود که «چنین ادعایی» نشان می‌دهد «تا چه حد آمریکا از خط قرمزها عبور کرده است.»

پس از روسیه و سوریه، کره شمالی سومین کشوری است که استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته‌اند.

این دو منطقه پیش از حمله نظامی روسیه اعلام استقلال کرده بودند و مسکو با به‌رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه «حفاظت از آنها» را بهانه به اوکراین قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر