چین برای ۶۰ پرتاب فضایی در سال ۲۰۲۳ آماده شده است

چین در نظر دارد بیش از ۶۰ پرتاب فضایی در سال ۲۰۲۳ انجام دهد.

چین برای ۶۰ پرتاب فضایی در سال ۲۰۲۳ آماده شده است

به گزارش مملکت آنلاین، شرکت علوم و فناوری فضایی چین در بیانیه ای اعلام کرد که چین قصد دارد در سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰ پرتاب فضایی را انجام دهد و بیش از ۲۰۰ تجهیزات را در مدار قرار دهد.

همانطور که از پیامی که در حساب رسمی این شرکت در شبکه اجتماعی “وی چت” منتشر شد، آمده است، قرار است در سال ۲۰۲۳ "بیش از ۶۰ پرتاب فضایی و بیش از ۲۰۰ فضاپیما" به فضا اجرا شود.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود چین تا پایان سال رکورد ملی شمار پرتاب‌های فضایی در سال ۲۰۲۲ را بشکند که شامل ۶۴ پرتاب و ۱۸۸ فضاپیمای پرتاب شده به مدار که مجموع وزن آنها ۱۹۷.۲۱ تن بود.

به ویژه، چین در سال ۲۰۲۳ قصد دارد کامیون فضایی، تیانجو ۶ و همچنین دو سفینه سرنشین دار، شنجو ۱۶و شنجو ۱۷ را به ایستگاه مداری تیانگونگ بفرستد.

ضمنا اجرای برنامه های اکتشاف ماه و مریخ ادامه خواهد یافت و اولین پرتاب موشک حامل Long March-۶C پیش از پایان سال برنامه ریزی شده است.

چین در سال ۲۰۲۲، به طور فعال برنامه فضایی خود، به ویژه ساخت یک ایستگاه مداری ملی را توسعه داد. در ۳ نوامبر، مونتاژ پیکربندی اولیه ایستگاه تیانگونگ به پایان رسید. در حال حاضر، پیکربندی اولیه ایستگاه تیانگونگ شامل محفظه اصلی تیانهی و دو ماژول آزمایشگاهی متصل به آن، وینتیان و مینگتیان است که سال گذشته راه‌اندازی شد. این سه واحد با هم تقریباً ۶۹ تن وزن دارند.

در ماه دسامبر، فضانوردان چینی اولین چرخش خدمه را در مدار ایستگاه فضایی چین انجام دادند. پیش از این، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود، که ایستگاه مداری چین به "خانه فضایی" برای تمام بشریت تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر