ایرانیان همچنین رتبه دوم خرید خانه در ترکیه

سازمان آمار ترکیه اعلام کرد: ایرانیان در مقام دوم خرید خانه در ترکیه قرار دارند.

ایرانیان همچنین رتبه دوم خرید خانه در ترکیه

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس اعلام سازمان آمار ترکیه، ایرانیان با خرید ۸۲۲۳ خانه در ترکیه رتبه دوم خرید خانه توسط خارجی ها در این کشور را کسب کرده‌اند.

شهروندان روسیه در سال ۲۰۲۲ با ۱۶۳۱۲ خانه‌ای که در ترکیه خریداری کرده‌اند در صدر فهرست خریداران خارجی خانه این کشور هستند. پس از آن اتباع ایرانی با ۸ هزار و ۲۲۳ در رده دوم و اتباع عراقی با خرید ۶ هزار و ۲۴۱ خانه در مقام سوم قرار دارند.

فروش مسکن به اتباع خارجی در سال ۲۰۲۲ با ۱۵.۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۶۷ هزار و ۴۹۰ رسید. در سال ۲۰۲۲، سهم فروش خانه به خارجی‌ها از کل فروش خانه ۴.۵ درصد بود در سال ۲۰۲۲ خارجی‌ها در استانبول ۲۴۹۵۳ خانه خریده‌اند و این شهر در رتبه اول فروش خانه به خارجی‌ها قرار دارد. آنتالیا با ۲۱۸۶۰ خانه و مرسین با ۴۳۱۶ خانه خریداری شده در رتبه های بعد قرار دارند.

این در حالی است که فروش کل مسکن در سال ۲۰۲۲ ترکیه با کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۲۲ رسیده است. استانبول با ۲۵۹ هزار و ۶۵۴ خانه و ۱۷/۵ درصد سهم از کل فروش، رتبه اول فروش خانه در این کشور را داشته است. پس از این شهر آنکارا با ۱۲۶ هزار و ۱۶۶ خانه فروخته شده ۸.۵ درصد سهم از کل فروش و ازمیر با ۸۳ هزار و ۵۰۲ خانه فروخته شده و سهم ۵/۶ درصدی در رتبه سوم قرار دارد.

در حالی که زنان ۱۹۸۴ هزار و ۶۵۴ خانه در این کشور خریده‌اند (۳۲۶) درصد مردان این کشور ۸۲۱ هزار و ۱۳۲ خانه خریداری کرده‌اند سهم ۵۵۸۳ درصد ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ خانه نیز به صورت مشترک خریداری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر