گور ۳۵۰۰ ساله احتمالا مربوط به همسر یکی از فرعون‌های مصر پیدا شد

در شهر الاقصر مصر گوری ۳۵۰۰ ساله کشف شد. وضعیت داخلی این گور در شرایط بدی قرار دارد. احتمالا همسر یکی از فراعنه مصر در این گور دفن شده است..

گور ۳۵۰۰ ساله احتمالا مربوط به همسر یکی از فرعون‌های مصر پیدا شد

به گزارش مملکت آنلاین، باستان‌شناسان در شهر الاقصر مصر گوری کشف کردند که متعلق به حدود ۳۵۰۰ سال پیش است و احتمالا همسر یکی از فراعنه مصر در آن دفن شده است. 

رییس اداره باستان‌شناسی اعلام کرده که جست و جو در این گور هنوز به پایان نرسیده است. 

به گفته این مقام مسئول، این گور در جریان یک ماموریت مصری بریتانیایی در ساحل غربی رود نیل حدود ۶۵۰ کیلومتری جنوب قاهره پایتخت مصر کشف شده است.

در حال حاضر گمانه‌زنی در این باره که دقیقا چه کسی در این گور دفن شده ادامه دارد. به گفته رییس اداره باستان‌شناسی، اولین یافته‌ها نشان می‌دهند که این قبر متعلق به هجدهمین سلسله فراعنه است که فرعون‌های معروفی چون اخناتون و توت‌آنخامون به آن تعلق داشته‌اند. این سلسله در فاصله سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۲۹۲ پیش از میلاد مسیح بر مصر حکمرانی کرده‌ است.  

یک استاد دانشگاه کمبریج که سرپرستی بخش بریتانیایی این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد گفته، این قبر می‌تواند متعلق به یک ملکه یا پرنسس از تبار توت‌موسید باشد که تاکنون بقایای بسیار کمی از آنها یافت شده است. 

به گفته یکی از اعضای مصری این تیم تحقیقاتی، وضعیت داخلی این گور نامساعد است. بسیاری از قطعات  و کتیبه‌ها بر اثر رسوبات ماسه و سنگ آهک در هنگام سیل از بین رفته‌اند. 

مصر در ماه‌های اخیر یک سری یافته‌های باستان شناسی جالب توجه به ویژه در "شهر مردگان" سقاره واقع در جنوب قاهره پیدا کرده است. مقامات مصری امیدوارند که با این کشفیات، صنعت توریسم مصر که سالهاست به محاق رفته دوباره رونق بگیرد. 

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر