رکوردشکنی چین و روسیه در تجارت

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین رکورد زد.

رکوردشکنی چین و روسیه در تجارت

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس داده های اداره کل گمرک چین، حجم مبادلات تجاری بین روسیه و چین در سال ۲۰۲۲ با ۲۹.۳ درصد افزایش به رکورد ۱۹۰.۲۷۱ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در طول این دوره ، چین کالاهایی به ارزش ۷۶.۱۲۲ میلیارد دلار به روسیه صادرات کرد که ۱۲.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است و صادرات روسیه به چین نیز ۴۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴.۱۴۹ میلیارد دلار رسید.

در ماه دسامبر، سطح مبادلات تجاری دو کشور بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۵ میلیون دلار بوده است. روسیه ۸ میلیارد و ۹۹۶ میلیون دلار کالا به چین و چین ۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون دلار به روسیه وارد کرده است.

تجارت چین با بیش از ۲۰ کشور و منطقه از جمله هنگ کنگ و تایوان که در روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد که روسیه در سال ۲۰۲۲ از نظر رشد کل تجارت و صادرات به چین پیشتاز بوده است.

در پایان سال ۲۰۲۱، تجارت بین روسیه و چین ۳۵.۸ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۴۶.۸۸۷ میلیارد دلار رسید.

رهبران روسیه و چین قبلاً هدف خود را دو برابر کردن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تعیین کرده بودند و گفته بودند می خواهند این رقم را از ۱۰۰ میلیارد در سال در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۰ میلیارد تا سال ۲۰۲۴ برسانند.

پس از گفتگو بین رهبران دو کشور که در فوریه سال گذشته در پکن انجام شد، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که شی جین پینگ رئیس جمهور چین هدف جدیدی را برای افزایش تجارت بین روسیه و چین - ۲۵۰ میلیارد دلار در سال تعیین کرده است.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر