اقتصاد اوکراین در جنگ با روسیه، ۷۰۰ میلیارد دلاری خسارت دید

دنیس شمیحال نخست وزیر اوکراین همچنین گفت، دولت در سال جاری ۹۶۶ میلیون دلار برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان های عمومی، تاسیسات زیربنایی حیاتی و تامین مسکن برای آوارگان، بودجه اختصاص داده است.

اقتصاد اوکراین در جنگ با روسیه، ۷۰۰ میلیارد دلاری خسارت دید

به گزارش مملکت آنلاین، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در نشست دولت گفت که خسارت وارده به اقتصاد اوکراین در نتیجه درگیری های این کشور و روسیه، بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت:" ما به همراه بانک جهانی قصد داریم یک راستی آزمایی دیگر از نیازهای اوکراین برای بهبود سریع اوضاع انجام دهیم. اجازه دهید یادآوری کنم که ما در ابتدای ژوئن ۲۰۲۲ رقم ۳۵۰ میلیارد دلار به عنوان خسارت وارده را تخمین زدیم، با توجه به حملات اخیر به زیرساخت ها، امروز این مبلغ بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است".

شمیحال تأکید کرد که بودجه دولتی برای سال جاری شامل ۹۶۶ میلیون دلار برای ساخت و ساز و تعمیرات ساختمان‌های عمومی، تأسیسات زیربنایی حیاتی و تأمین مسکن برای افراد آواره است.

به گفته مقامات اوکراینی، ۵۰ درصد از زیرساخت های انرژی این کشور تخریب شده است. شمیحال ۱۸ آذرماه سال گذشته اذعان داشت که محدودیت‌های مصرف برق در کشور در طول زمستان ادامه خواهد داشت، زیرا تمامی نیروگاه‌های حرارتی و برق آبی و همچنین ۴۰ درصد از تاسیسات شبکه فشار قوی به درجات مختلف آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر