سخنرانی سیدحسن نصرالله لغو شد / دلیل: بیماری

حزب‌الله لبنان با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرد سخنرانی امشب دبیر کل حزب‌الله به علت ابتلا به بیماری لغو شده است.

سخنرانی سیدحسن نصرالله لغو شد / دلیل: بیماری

به گزارش مملکت آنلاین، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سخنرانی امشب سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله، به علت ابتلای ایشان به آنفولانزا لغو شده است.

در این بیانیه آمده است که ایشان هم‌اکنون تحت درمان است و سه‌شنبه آینده ساعت ۱۸ در مراسم سالگرد ترور سردار سلیمانی و حاج مهدی المهندس سخنرانی خواهند کرد.

پیش از این اعلام شده بود سید حسن نصرالله امشب ساعت هشت و نیم شامگاه روز جمعه ۳۰ دسامبر به وقت محلی لبنان( نهم دیماه ۱۴۰۱) درباره رویدادهای سیاسی داخلی لبنان و برخی موضوعات دیگر سخنرانی می‌کند.

لازم به ذکر است که هنوز تکلیف رئیس جمهور جدید لبنان مشخص نشده است و برگزاری جلسات متعدد پارلمان که به شمار انگشتان دست رسیده است تاکنون ثمری برای انتخاب رئیس جمهور جدید نداشته است.

شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله پیش از این اعلام کرده بود: راهکار طبیعی ثبات داخلی و حل مشکلات و اوضاع معیشتی تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولتی با اختیارات کامل است که بتواند به دور از شروط و دیکته‌های آمریکا قادر به تصمیم گیری و ایجاد راهکارهای مورد نظر برای بحران‌ها باشد.

وی همچنین افزود: حزب الله از ابتدا خواستار توافق داخلی درباره رئیس جمهور بوده است چرا که توافق سریع‌ترین راهکار برای به ثمر رساندن این موضوع و برون رفت از وضعیت بن بست سیاسی است. علت بن بست سیاسی و وخامت اوضاع معیشی به کسانی که خواستار تفاهم و گفتگو بین لبنانی‌ها هستند بازنمی گردد بلکه به مخالفان گفتگو و کسانی بازمی گردد که خواستار بین المللی کردن موضوع انتخاب رئیس جمهور هستند و با تکیه بر دخالت‌های خارجی بر طرح‌ها و گفتمان‌های تنش زا و تحریک آمیز که موجب افزایش تنش و چندپارچگی در کشور است، پافشاری دارند.

به گفته دعموش «تنها راه حل لبنان با توجه به وضعیت سیاسی موجود گفتگو و تفاهم داخلی است اما دخالت خارجی و بین المللی کردن موضوعات مشکل را حل نخواهد کرد بلکه به پیچیده‌تر شدن اوضاع و افزایش چندپارچگی و عمیق شدن بحران منجر خواهد شد. لبنان با بدترین بحران اقتصادی و معیشتی در تاریخ خود مواجه است و در زمینه غذایی، دارو، بهداشت، آموزش، برق، زباله‌ها و غیره وضعیت دشواری دارد.»

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر