بهای نفت به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین که امید به بهبود تقاضا را برانگیخت و مختل شدن تولید انرژی در آمریکا، به بالاترین حد سه هفته اخیر صعود کرد.

بهای نفت به بالاترین حد سه هفته اخیر رسید

به گزارش مملکت آنلاین، بهای معاملات نفت برنت با ۸۸ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، با ۸۸ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. این دو شاخص اوایل معاملات روز جاری به بالاترین رکورد خود از پنجم دسامبر صعود کرده بودند.

نفت برنت روز جمعه ۳.۶ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۲.۷ درصد افزایش داشت. هر دو شاخص بزرگترین رشد هفتگی خود از اکتبر را رقم زدند. بازارهای انگلیس و آمریکا روز دوشنبه برای تعطیلات کریسمس بسته بودند.

کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد از هشتم ژانویه، الزام قرنطینه برای مسافران داخلی حذف خواهد شد. حذف این مقررات که از آغاز پاندمی در سه سال پیش به اجرا گذاشته شده بود، خوش بینی به تقاضای بالاتر برای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت.

ارزش دلار روز سه شنبه در پی اعلام این خبر، اندکی کاهش یافت. ضعیف شدن دلار آمریکا، نفت را برای خریداران غیرآمریکایی، ارزان‌تر می‌کند.

کولاک مرگباری که شهر بوفالوی نیویورک را در روز کریسمس فلج کرد، بسیاری از رانندگان و نیروهای امداد را غافلگیر کرد و هزاران نفر را در خانه‌ها بدون برق گذاشت. ایرلاینها بعدازظهر شنبه پس از این که وضعیت جوی نامساعد، فعالیت‌های فرودگاهی در سراسر این کشور را متوقف کرد، حدود ۲۷۰۰ پرواز آمریکایی را لغو کردند.

سرمای منجمدکننده و وزش بادهای شدید روز جمعه باعث قطع تولید برق و انرژی در سراسر آمریکا شده و قیمت گرمایش و برق را بالا برده بود.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر شرکت "فوجیتومی سکیوریتیز" در این باره گفت: نگرانیها نسبت به اختلال عرضه به دلیل وقوع طوفانهای زمستانی در آمریکا، باعث خرید شد؛ هر چند که بسیاری از معامله‌گران به تعطیلات سال نو رفته بودند. اما پیش بینی می شود اوضاع جوی آمریکا هفته جاری بهبود پیدا کند و به این ترتیب، ممکن است روند صعودی قیمت‌ها چندان طولانی نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد، احتمال کاهش تولید نفت در روسیه بود. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه به خبرگزاری ریا گفت: روسیه ممکن است تولید نفت را اوایل سال ۲۰۲۳ در واکنش به مکانیزم سقف قیمت غربی، به میزان پنج تا هفت درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر