سوئیس، ایران و روسیه را تحریم کرد

سوئیس چندین فرد و نهاد از روسیه و ایران را به فهرست تحریمی خود اضافه کرد.

سوئیس، ایران و روسیه را تحریم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، دولت سوئیس اعلام کرد که تحریم‌های خود علیه روسیه را مطابق با آخرین بسته تدابیر اتحادیه اروپا که در اوایل ماه جاری تصویب شد، گسترش می‌دهد.

در بیانیه دولت سوئیس ادعا شده که با ارزیابی اتحادیه اروپا موافق است که حملات روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی و همچنین الحاق چهار منطقه اوکراین مستلزم دور دیگری از تحریم‌هاست.

سوئیس ۱۴۱ فرد و ۴۹ نهاد روسی را به فهرست تحریمی خود اضافه کرد که شامل «اعضای دومای دولتی، وزرا، افراد و شرکت‌های مسئول تبلیغات، اعضای ارتش و شاخه‌های مختلف نیرو‌های مسلح روسیه می‌شود».

سوئیس همچنین چهار فرد و چهار نهاد از ایران را در ارتباط با آنچه حمایت نظامی ایران و تحویل پهپاد‌های این کشور به روسیه خوانده، تحریم کرده است.

در ماه اوت، واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد که در آن مدعی شد ایران هواپیما‌های بدون سرنشین به روسیه ارسال کرده است. این گزارش بعد‌ها با ادعا‌های مشابهی از سوی دولت آمریکا همراه شد. مسکو و تهران بار‌ها ادعا‌های استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در اوکراین را رد کرده‌اند. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دیمیتری پسکوف، این گزارش‌ها را داستان‌های ساختگی خوانده و اطمینان داد که ارتش روسیه از پهپاد‌های ساخت روسیه استفاده کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تله تریدر

ارسال نظر