آمریکا: کیسینجر به عنوان «شهروند حقیقی» درباره جنگ اوکراین اظهارنظر کرد

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، اوکراین حق دارد تا از سرزمین خود دفاع کند و نسبت به آینده‌اش تصمیم بگیرد.

آمریکا: کیسینجر به عنوان «شهروند حقیقی» درباره جنگ اوکراین اظهارنظر کرد

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی نسبت به درخواست «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مبنی بر «آغاز مذاکرات صلح با روسیه»، گفت: آقای کیسینجر به عنوان یک شهروند حقیقی اظهار نظر کرد.

پرایس به خبرنگاران گفت: ما قاطعانه باور داریم که اوکراین، فقط خود اوکراین حق دارد تا نسبت به آینده‌اش تصمیم بگیرد. ما هم مثل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین معتقدیم که این جنگ در نهایت از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی خاتمه خواهد یافت.

وی افزود: ما به صلحی که هم عادلانه و هم بادوام باشد، باور داریم اما متاسفانه هیچ اقدام متقابل معناداری از سوی مسکو مشاهده نکرده‌ایم.

هنری کیسینجر به تازگی در مقاله‌ای گفت که مذاکره فوری برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین از وقوع یک جنگ جهانی دیگر جلوگیری می‌کند.

این وزیر امور خارجه ۹۹ ساله اسبق آمریکا استدلال خود را در نسخه ۱۷ دسامبر مجله «د اسپکتیتور» (The Spectator) بیان کرد و درگیری کنونی را به عنوان «جنگی که در آن دو قدرت هسته‌ای بر سر کشوری با تسلیحات متعارف به رقابت می‌پردازند» توصیف کرد. این اشاره‌ای به این است که جنگ میان روسیه و اوکراین به جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه تبدیل شده است.

همچنین میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی در واکنش به اظهارات کیسینجر در تلگرامش نوشت: آقای کیسینجر هنوز هیچ چیزی را درک نکرده‌اند... ایشان ذات این جنگ و تاثیرات آن بر نظم جهان را متوجه نشده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر