ابراز نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا از شیوع مجدد کرونا در چین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور امیدوار است که چین بتواند به شیوع مجدد کرونا در این کشور و همزمان با این مساله که تعداد تلفات این بیماری باعث نگرانی در جهان شده است، رسیدگی کند.

ابراز نگرانی وزارت امور خارجه آمریکا از شیوع مجدد کرونا در چین

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، آمار تلفات این ویروس در چین از آن جهت باعث نگرانی جهانی شده که تولید ناخالصی داخلی چین و مقیاس اقتصاد این کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد، این مساله نه تنها برای چین به دلیل وضعیت جدی کرونا ناخوشایند است بلکه برای مابقی جهان نیز باعث نگرانی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت، هر زمان که این ویروس گسترش می‌یابد پتانسیل تهدید برای بقیه جهان نیز محسوب می‌شود.

چین نخستین مورد مرگ‌های مرتبط با کرونا را در طول چند هفته و در میانه افزایش گمانه زنی‌ها در مورد آمار رسمی مربوط به این بیماری منتشر کرده است.

روز دوشنبه نیز دو مورد مرگ ناشی از کرونا نخستین بار توسط کمیسیون ملی بهداشت چین از سوم دسامبر و درست چند روز پیش از آن منتشر شد که پکن اعلام کرد محدودیت‌های مربوط به کرونا را در سراسر چین لغو کرده است.

تعداد پایین مرگ و میر از زمان لغو محدودیت‌ها در هفتم دسامبر با تجربه سایر کشورها پس از اقدامات مشابه همخوانی ندارد. چین رسما متحمل تنها ۵۲۳۷ مرگ و میر ناشی از کرونا در طول این همه گیری شده که شامل دو مورد مرگ و میر اخیر است که بخش کوچکی از جمعیت ۱.۴ میلیاردی آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر