روسیه: با دوستان سوری درباره پیشنهاد اردوغان در تماس هستیم

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و آفریقا از پیشنهاد رئیس جمهوری ترکیه برای برگزاری نشست رهبران ترکیه، روسیه و سوریه استقبال و آن را «مثبت» ارزیابی کرد.

روسیه: با دوستان سوری درباره پیشنهاد اردوغان در تماس هستیم

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور در سخنانی از اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره پیشنهاد برگزاری نشستی میان سران روسیه، ترکیه و سوریه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت که ترکیه ایده رئیس جمهوری ترکیه برای برگزاری چنین دیداری را مثبت ارزیابی می‌کند.

بوگدانوف همچنین در این باره اعلام کرد: ما درحال حاضر با دوستان سوری خود در تماس هستیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رئیس جمهوری ترکیه پنج‌شنبه اعلام کرد، به همتای روسی خود برگزاری نشست رهبران آنکارا، مسکو و دمشق را پیشنهاد داده که پس از نشست رهبران سرویس‌های اطلاعاتی و وزرای دفاع و امور خارجه برگزار شود.

رجب طیب اردوغان در مسیر بازگشت از ترکمنستان به خبرنگاران همراهش گفت: ما می‌خواهیم به عنوان ائتلاف سه جانبه سوریه-ترکیه-روسیه گامی برداریم. برای این منظور سرویس‌های اطلاعاتی‌مان باید ابتدا دیدارکنند و پس از آن وزرای دفاع و وزرای امور خارجه نشستی داشته باشند. پس از این نشست‌ها نوبت به نشست رهبران این سه کشور می‌رسد. من به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این پیشنهاد را دادم و او نیز نظرش مثبت بود. در نتیجه ما یک سری نشست آغاز خواهیم کرد. 

بوگدانوف پیشتر نیز آمادگی مسکو برای میانجیگری میان سوریه و ترکیه و میزبانی از مذاکرات سران دو کشور را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر