واشنگتن پست: آمریکا تجهیزات ساخت "بمب‌های هوشمند" به اوکراین خواهدداد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد آمریکایی اطلاع داد که کاخ سفید قصد دارد تجهیزاتی را به اوکراین تحویل دهد که مهمات هدایت نشونده برای هواپیماها را به "بمب‌های هوشمند" تبدیل می کند.

واشنگتن پست: آمریکا تجهیزات ساخت "بمب‌های هوشمند" به اوکراین خواهدداد

به گزارش مملکت آنلاین، در مطلب منتشره در این روزنامه گفته می شود: دولت [رئیس جمهور جو بایدن] قصد دارد تجهیزات پیشرفته ای را به اوکراین بفرستد که مهمات هدایت نشونده هواپیماها را به بمب‌های هوشمند تبدیل می کند که می توانند مواضع نظامی روسیه را با دقت بالایی هدف قرار دهند. به نوشته این روزنامه، تجهیزات مورد نظر شامل دستگاه های جامع موقعیت یاب است و می تواند به انواع مختلف سلاح ها متصل شود.

هنوز مشخص نیست که آیا جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، انتقال تجهیزات به اوکراین را تایید کرده است یا خیر. منابع آگاه همچنین درباره نوع سلاح‌هایی که قرار است استفاده شود، صحبت نکردند.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین، خاطرنشان کرد که کشورهای غربی حامی رژیم کی یف در حال تبدیل شدن به طرف های درگیری هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد که هر وسیله نقلیه ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت: پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر