نامه‌های سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت در مورد غارت نفت و گندم این کشور

وزارت خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) نامه‌های جداگانه‌ای را درباره غارت نفت و گندم این کشور توسط آمریکا برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرد.

نامه‌های سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت در مورد غارت نفت و گندم این کشور

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از سایت العهد، وزارت خارجه سوریه مجموع کل خسارات وارده از حملات آمریکا به صنعت نفت این کشور را ۱۱۱.۹ میلیارد دلار برآورد کرده است.

این وزارتخانه در نامه‌های خود تاکید کرد، نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آنها به غارت برنامه‌ریزی شده نفت و گندم سوریه ادامه می‌دهند.

همچنین وزارت خارجه سوریه میزان خسارات مستقیم حملات نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آنها را ۲۵.۹ میلیارد دلار و میزان خسارات غیرمستقیم آنها را بیش از ۸۶ میلیارد دلار و بر این اساس مجموع کل خسارات وارده به نفت سوریه را ۱۱۱.۹ میلیارد دلار برآورد کرد.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها خواستار توقف حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و بازگرداندن میدان‌های نفتی و گازی که این نیروها اشغال کرده‌اند، به دولت سوریه شد.

همچنین این وزارتخانه بار دیگر از سازمان ملل خواست اقدامی فوری جهت متوقف کردن موارد نقض قوانین بین‌المللی شد که آمریکا و هم‌پیمانانش مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر