بسته ۴۰ میلیون دلاری کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید

مقام‌های افغانستان اعلام کردند، بسته بزرگی حاوی ۴۰ میلیون دلار پول نقد در قالب کمک‌های بشردوستانه توسط طالبان در فرودگاهی در این کشور رونمایی شد.

بسته ۴۰ میلیون دلاری کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید

به گزارش مملکت آنلاین، این پول به "د افغاسنتان بانک" که بانک مرکزی تحت کنترل طالبان است و مقر آن در کابل قرار دارد، تحویل داده شد.

این بانک در توئیتی، تصاویر این بسته بزرگ پول نقد را منتشر کرد. در یکی از تصاویر بسته‌ای پلاستیکی حاوی اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری آمریکا دیده می‌شود.

در پایین این تصویر نوشته شده است: بسته دیگری حاوی ۴۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به افغانستان رسیده و به بانک بازرگانی واقع در کابل داده شده است. این دومین بسته‌ای است که در روزهای اخیر وارد افغانستان شده است.

مقامات بانکداری افغانستان هنوز نگفته‌اند که این پول از کجا آمده است. د افغانستان بانک چندین محموله دیگر چند میلیون دلاری در هفته‌های اخیر دریافت کرده است.

این بانک افغانستان همچنین اعلام کرد: اقدامی اصولی که به نقل و انتقال منابع مالی به افغانستان منجر شد و به نیازهای مردم جامعه کمک می‌کند. د بانک افغانستان به تلاش‌هایش برای تقویت بخش بانکداری ادامه می‌دهد.

در سپتامبر سال جاری میلادی دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که صندوقی را برای کمک به مردم افغانستان و جدا از بانک مرکزی این کشور ایجاد می‌کند.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است:‌ این صندوق به کاهش چالش‌های اقتصادی که افغانستان با آن روبروست، کمک می‌کند و در ضمن از ۳.۵ میلیارد دلار منابع د افغانستان بانک به نفع مردم این کشور حفاظت می‌کند. سرکوب‌های طالبان و سوءمدیریت اقتصادی در افغانستان باعث طولانی شدن چالش‌های اقتصادی از جمله از بین رفتن ظرفیت نهادهای کلیدی اقتصادی این کشور شده و باعث می‌شود تا بازگشت این منابع مالی به افغانستان اجرایی نشود.

کمک‌های مالی خارجی با روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان در اوت ۲۰۲۱ و پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از این کشور متوقف شد. دولت‌های جهانی تحریم‌هایی را وضع کرده، نقل و انتقال بانکی را متوقف و میلیاردها دلار از ذخایر پولی افغانستان را مسدود کردند.

انتهای پیام/

منبع: فاکس نیوز

ارسال نظر