در ده ماه اخیر، ۱۰.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ترکیه انجام گرفته است

رئیس دفتر سرمایه گذاری ریاست جمهوری ترکیه گفت: هدف ترکیه افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری و نیز حمایت از کشور برای تبدیل به یک قطب منطقه ای است.

در ده ماه اخیر، ۱۰.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ترکیه انجام گرفته است

به گزارش مملکت آنلاین، بوراک داگلی اوغلو، رئیس دفتر سرمایه گذاری ریاست جمهوری ترکیه، اعلام کرد که سرمایه گذاری مستقیم بین المللی در ده ماهه نخست سال جاری ۱۰.۳ میلیارد بوده است.

این آمار در سخنرانی داگلی اوغلو در افتتاحیه اولین اجلاس تجاری ترکی-آمریکایی به میزبانی انجمن شرکت های آمریکایی (AmCham Türkiye) بیان شد.

داگلی اوغلو با اشاره به کاهش ۳ درصدی حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته که بالغ بر ۱۰.۶ میلیارد دلار بوده است این آمار را برای وضعیت اقتصادی در سطح جهانی قابل قبول دانست.

حجم سرمایه گذاری های مستقیم بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۲ بر اساس انتظارات او برابر با سال ۲۰۲۱ خواهد بود و به گفته او شرکت های آمریکایی برای ترکیه در دیجیتالی کردن اقتصاد بسیار مهم هستند.

او گفت: اصل پایداری در جذب عمده سرمایه گذاری ها به ترکیه ضروری است.

تانکوت تورنا اوغلو، مدیر انجمن بازرگانی آمریکا در ترکیه نیز اظهار داشت که هدف آنها افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری و نیز حمایت از ترکیه برای تبدیل به یک قطب منطقه ای است و گفت که آنها به دنبال کسب شرکای ترکیه ای هستند تا سهم بیشتری از زنجیره تامین جهانی به دست آورند.

انتهای پیام/

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر