آمریکا قصد دارد سامانه‌های دفاع هوایی را از کشورهای عربی به اوکراین منتقل کند

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که ایالات متحده در حال مذاکره با کشورهای عربی در خاورمیانه برای انتقال مجموعه‌ای از سامانه‌های دفاع هوایی موجود در منطقه به اوکراین است.

آمریکا قصد دارد سامانه‌های دفاع هوایی را از کشورهای عربی به اوکراین منتقل کند

به گزارش مملکت آنلاین، گرک هایز، مدیر اجرایی شرکت دفاعی "ریتیان تکنالوجیز" در مصاحبه با مجله پولیتیکو گفت، هدف از این اقدام ارسال سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوا «ناسامز» (NASAMS) به اوکراین ظرف سه تا شش ماه آینده است.

وی افزود، ایالات متحده ظرف دو سال آینده این سامانه‌ها را با سامانه‌های موشکی زمین به هوا جایگزین خواهد کرد.

هایز گفت، سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوای ایالات متحده در سراسر خاورمیانه پراکنده شده است و واشنگتن و ناتو در حال حاضر با دو کشور خاورمیانه که از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند برای انتقال آنها به اوکراین رایزنی می‌کنند. انتقال این سامانه‌ها از خاورمیانه سریع‌تر از ساخت آن‌ها در ایالات متحده است چرا که زمان زیادی برای تهیه قطعات الکترونیکی و موتورهای موشکی نیاز است و فرآیند ساخت آنها ۲۴ ماه طول می‌کشد.

هایز از ذکر نام دو کشوری که قرار است این سیستم‌ها را به کی‌یف بفرستند، خودداری کرد. با این حال، پولیتیکو نوشت، بر اساس آنچه که سوابق آژانس همکاری امنیتی دفاعی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نشان می‌دهد، دو طرف این معامله در منطقه عمان و قطر هستند.

این مجله نوشت، عمان در سال ۲۰۱۴ با «ریتیان» قراردادی درخصوص سامانه‌های «ناسامز» امضا کرد و قرار شد این سامانه‌ها در سال ۲۰۱۶ تحویل داده شوند. همچنین در سال ۲۰۱۹ آمریکا با خرید این سامانه‌ها از سوی قطر موافقت کرد.

در اطلاعیه‌های دولتی مشخص نشده است که چه تعداد سامانه توسط عمان و قطر خریداری شده است.

ناسامز یک سامانه دفاع موشکی «زمین به هوا» با برد متوسط ​​تا بلند است که اوکراین از ایالات متحده آمریکا درخواست کرده بود زیرا سلاح‌های روسی می‌توانند اهدافی را در فاصله بیش از ۱۰۰ مایلی هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر