انتخاب رئیس جمهور لبنان برای بار هشتم نتیجه نداد

اعضای پارلمان لبنان ظهر امروز پنج شنبه به وقت بیروت، در هشتمین جلسه خود برای انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، به اجماع نرسیدند.

انتخاب رئیس جمهور لبنان برای بار هشتم نتیجه نداد

به گزارش مملکت آنلاین، وبگاه العهد نوشت، جلسه امروز پنج شنبه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید همانند هفت جلسه قبلی، راه به جایی نبرد.

هشتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در حالی برگزار شد که در هفت جلسه قبلی نیز نمایندگان موفق به انتخاب رئیس جمهور نشده بودند.

بر اساس این گزارش، نتیجه آرای نمایندگان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور به شرح ذیل است:

برگه سفید: ۵۲ رأی

میشل معوض: ۳۷ رأی

لبنان الجدید: ۹ رأی

عصام خلیفه: ۹ رأی

نبیه بری رئیس جمهور لبنان در پایان این جلسه، پنجشنبه هفته آینده را موعد بعدی جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور، تعیین کرد.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.

این در حالی است که در صورت عدم معرفی رئیس جمهور جدید در لبنان، خلأ سیاسی در این کشور تشدید خواهد شد، به ویژه اینکه در پی پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون، وی بر مبنای قانون اساسی دولت پیشبرد امور را مستعفی اعلام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر