از اینترنت «۵جی» استفاده نکنید

۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی بزرگ ایالات متحده هشدار داده‌اند که استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵-جی/ G۵) باعث "اختلال اساسی" در پروازها خواهد شد.

از اینترنت «۵جی» استفاده نکنید

به گزارش مملکت آنلاین،  شروع خدمات نسل پنجم شبکه تلفن همراه در آمریکا محدود شد.

کمتر از ۳۶ ساعت پیش از راه‌اندازی خدمات ۵جی (5G) شرکت‌های مخابراتی «وریزون» (Verizon) و «اِی‌تی اند تی» (AT&T)، مقام‌های بلندپایه شرکت‌های هواپیمایی مسافربری و باری کشور (آمریکا) در مورد یک بحران هوایی «فاجعه‌بار» قریب‌الوقوع هشدار دادند.

شرکت های مخابراتی ای‌تی‌اند‌تی و ورایزن، با تاخیر آغاز به کار خدمات نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵-جی) در برخی از فرودگاه‌های آمریکا موافقت کرده‌اند.

این خدمات که شامل اینترنت پرسرعت‌تر و پوشش گسترده‌تری می‌شود قرار بود از چهارشنبه آغاز شود، اما ۱۰ شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا هشدار دادند که این کار باعث "اختلال اساسی" در پروازها خواهد شد و می‌تواند باعث بروز فاجعه اقتصادی اجتناب‌پذیر شود.

این شرکت‌ها نگرانند که سیگنال‌های باند سی نسل پنجم، به خصوص در هوای بد، باعث اختلال در سامانه ناوبری هواپیماها شود.

رهبران صنایع هوایی در نامه‌ای اعلام کردند که استقرار فناوری جدید اینترنت تلفن‌همراه ۵جی می‌تواند به زمینگیر شدن تعدادی از پروازها به دلیل تداخل این فناوری منجر شود، «بالقوه هزاران آمریکایی را در خارج از مرزهای این کشور سرگردان کند» و در پروازهای آمریکا «هرج‌ومرج» به وجود آورد.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که مدیرعامل‌های شرکت‌های هواپیمایی آمریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، ساوت‌وست ایرلاینز و شش شرکت دیگر حمل مسافر و بار نوشته‌اند: «ما این نامه را با قید فوریت می‌نویسیم و تقاضا داریم ۵جی در همه جای کشور جز در محدوده سه کیلومتری باند فرودگاه‌ها که اداره هوانوردی فدرال تعیین کرده است، نصب شوند.»

انتهای پیام/

منبع: بی بی سی - ایندپندنت

ارسال نظر