ایران، یکی از سه کشور دارنده تکنولوژی بوسنج گاز طبیعی در جهان

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با حمایت شرکت گاز استان خراسان رضوی، دستگاه بوسنج گاز طبیعی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی به مرحله ساخت رسید.

ایران، یکی از سه کشور دارنده تکنولوژی بوسنج گاز طبیعی در جهان

به گزارش مملکت آنلاین، حسن افتخاری با اعلام این مطلب، اظهار کرد: ایران سومین کشوری است که در جهان موفق به تولید و ساخت این دستگاه با قابلیت های بیشتر نسبت به نمونه‌های خارجی آن شده است.

وی با بیان این مطلب که دستگاه بوسنج گازطبیعی ایرانی مطابق استاندارد جهانی ASTM D6273 ساخته شده، افزود: وجود دستیار هوشمند اندازه گیری با قابلیت کمک به اپراتور، کالیبراسیون دیجیتال، عدم نیاز به تصحیح نتایج، قابلیت ثبت و ارسال نتایج، گیرنده جی پی اس، عدم نیاز به تصحیح ارتفاع محل اندازه گیری و اتصال به دستگاه های همراه همانند تبلت و موبایل، از ویژگی‌های این دستگاه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: قیمت نمونه تولید شده دستگاه داخلی بوسنج گاز طبیعی در خراسان رضوی، حدود 60 درصد نمونه خارجی آن است و تجاری سازی و تولید انبوه این دستگاه، ایران را از واردات نمونه خارجی آن به صورت کامل بی‌نیاز خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در ادامه این مسیر، پروژه ساخت این دستگاه با حمایت شرکت گاز استان و همکاری یک تیم دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان طی سه مرحله در حال انجام است و به امید خدا در فاز نهایی به تولید اولین نمونه دستگاه بوسنج هوشمند گاز طبیعی جهان خواهیم رسید.

افتخاری، سیاست شرکت گاز را حمایت از فعالیت های پژوهشی مرتبط با این صنعت عنوان کرد و افزود: پژوهشگران مبتکر و صنعتگران خلاق می توانند برای اطلاع از نحوه همکاری با شرکت گاز استان خراسان رضوی، با واحد پژوهش این شرکت تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر