راه‌اندازی کارخانه تولیت تلفن همراه و تبلت در بندرعباس با ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه

ریئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان از راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید تلفن همراه، تبلت و قطعات جانبی در بندرعباس خبر داد.

راه‌اندازی کارخانه تولیت تلفن همراه و تبلت در بندرعباس با ظرفیت سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه

به گزارش مملکت آنلاین، خلیل قاسمی، در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه و تبلت دارد.

وی با ذکر این نکته که از این شمار ۹۶۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه و بقیه تبلت است، بیان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان این نکته که با راه اندازی این واحد، برای حدود ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: اکنون ماهانه صد هزار گوشی تلفن همراه دکمه‌ای و ۲۰ هزار تبلت تولید می‌شود.

قاسمی با اشاره به این نکته که تا پایان سال نیز یک میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در این کارخانه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است در طرح توسعه این کارخانه، ساعت‌های هوشمند و هدفون هم تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اکنون بازار فروش محصولات در داخل کشور است، اما برای صادرات محصولات این کارخانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقا برنامه ریزی صورت گرفته است.

قاسمی، با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی شده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز گوشی تلفن همراه کشور از این کارخانه تامین شود، افزود: تا سه سال آینده تولیدات این کارخانه به حدود سه میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر