ده گوشی موبایل هوشمند جهان معرفی شدند

در لیست ده‌تایی پرفروش ترین گوشی های موبایل جهان در سال ۲۰۲۳، اپل چهار نماینده و سامسونگ شش نماینده در اختیار دارند. این دو برند بازار موبایل را قبضه کرده‌اند!

ده گوشی موبایل هوشمند جهان معرفی شدند

به گزارش مملکت آنلاین، در لیست ده‌تایی پرفروش ترین گوشی های موبایل جهان در سال ۲۰۲۳، اپل چهار نماینده و سامسونگ شش نماینده در اختیار دارند. این دو برند بازار موبایل را قبضه کرده‌اند!

در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ شاهد شکل‌گیری نبردی بسیار نفس گیر بین دو غول گوشی‌سازی دنیا، اپل و سامسونگ در بازارهای جهانی بودیم. جدیدترین گزارش‌های رسیده از موسسه آماری Couterpoint Research حاکی از سلطه کامل این دو کمپانی بر جدول پرفروش‌ترین گوشی های دنیاست؛ به‌طوری که از ده محصول پرفروش امسال، چهار گوشی متعلق به اپل و سایرین متعلق به سامسونگ هستند.

با وجود افت ۹ درصدی فروش گوشی های موبایل در سال ۲۰۲۳ نسبت به بازه مشابه سال گذشته، اپل و سامسونگ هر دو عملکردی خیره‌کننده ارائه کردند و توانستند به فروشی عالی دست پیدا کنند. علاوه بر این، کمپانی‌های دیگری نظیر شیائومی، ریلمی، اوپو و ناتینگ هم موفق شدند در سال ۲۰۲۳ پیشرفت بسیار خوبی را به نام خود ثبت کنند.

در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به لیست پرفروش ترین گوشی های جهان در سال ۲۰۲۳.

آیفون اپل

چهار محصول برتر لیست گوشی های با بیشترین میزان فروش به اپل اختصاص دارند. به‌طور خاص، هر سه مدل گوشی آیفون ۱۴ در این لیست حاضر هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی های سال شناخته شده‌اند. لیست این گوشی ها به شرح زیر است:

آیفون ۱۴

مدل پایه iPhone 14 پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۳ دنیاست. این گوشی در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ روانه بازار شد و مثل همیشه، جدیدترین و خلاقانه‌ترین دستاوردهای اپل را در اختیار کابران قرار داد.

آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس بیش از هر چیز به خاطر توانایی‌های خارق‌العاده دوربین و قابلیت‌هایش پیشرفته‌اش شناخته می‌شود و در رده دوم لیست قرار گرفته است. iPhone 14 Pro Max مناسب‌ترین گوشی برای علاقمندان به عکسبرداری و کسانی است که به یک گوشی بسیار قدرتمند برای انجام سنگین‌ترین کارها نیازمندند.

آیفون ۱۴ پرو

iPhone 14 Pro هم سومین گوشی پرفروش ۲۰۲۳ است که سعی کرده توازنی منطقی بین قدرت و قابلیت‌های مختلف برقرار کند.‌ طراحی بسیار جذاب و عملکرد مثال‌زدنی این گوشی باعث شده که بسیاری افراد، آن را بهترین گوشی تولید شده توسط اپل تا به امروز بدانند!

پرفروش ترین گوشی های جهان ۲۰۲۳

مثل همیشه، در سال ۲۰۲۳ هم سامسونگ حضور پررنگی در لیست پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان دارد. در ادامه به‌طور مختصر شش گوشی پرفروش کره‌ای‌ها در سال جاری را معرفی می‌کنیم.

گلکسی A14

چهارمین گوشی پرفروش سال ۲۰۲۳، میانرده اقتصادی جدید سامسونگ، گلکسی ای ۱۴ است. این گوشی عملکرد فنی قابل قبول و مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی برگزیده را با قیمتی کاملا اقتصادی در اختیار علاقمندان به گوشی های سامسونگ قرار می‌دهد.

گلکسی A54

گلکسی ای ۵۴ سامسونگ به‌خاطر ارائه صفحه نمایش بسیار باکیفیت و عمر باتری طولانی به شهرت بسیار خوبی رسیده و رده ششم لیست را از آن خود کرده است. این گوشی برای افرادی که به عملکرد چندرسانه‌ای و شارژدهی طولانی اهمیت می‌دهند، محصولی ایده‌آل است. سامسونگ گلکسی ای ۵۴ یکی از بهترین گوشی های میان رده سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.

گلکسی A14 5G

مدل 5G گوشی گلکسی A14 هم همان‌طور که از نامش پیداست، نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی را به گوشی محبوب ای ۱۴ آورده و یکی از گوشی های ارزان و ارزشمند ۵G به شمار می‌رود.

گلکسی S23 اولترا

گل سرسبد گوشی های پرچمدار اندرویدی نیز در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ موفق به کسب عنوان هشتم جدول پرفروش ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ شد. سیستم دوربین خیره‌کننده، عملکرد فنی بی‌رقیب و صفحه نمایش شگفت‌انگیز، تنها برخی از قابلیت‌های این پرچمدار گردن‌کلفت و توانمند سامسونگ به شمار می‌روند. به زعم بسیاری افراد، Galaxy S23 Ultra یکی از بهترین گوشی های پرچمدار دنیا در سال ۲۰۲۳ و شاید بهترین گوشی اندرویدی تولید شده تا کنون است!

گلکسی A04e

گلکسی ای ۰۴ ای هم دیگر محصول اقتصادی و ارزشمند سامسونگ است که عنوان نهم لیست را به خود اختصاص داده است. این گوشی بهترین گزینه برای افرادی است که علاقمندند برخی قابلیت‌های پایه‌ای گوشی های هوشمند را با قیمتی ارزان در اختیار داشته باشند.

گلکسی A34

دیگر گوشی سامسونگ حاضر در لیست امسال هم گلکسی A34 است که توازنی منطقی بین قیمت و عملکرد برقرار کرده و محصولی بسیار پرطرفدار به شمار می‌رود.

سایر کمپانی‌های گوشی‌ساز در سه ماه دوم ۲۰۲۳ چه کردند؟

کمپانی های گوشی ساز

با وجود این که اپل و سامسونگ توانسته‌اند بر جدول پرفروش‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ در سه ماه دوم این سال مسلط باشند، اما عملکرد سایر برندهای گوشی‌ساز نیز نباید فراموش شود! در سه ماه گذشته، کمپانی‌های چینی شیائومی، اوپو، ریلمی و ناتینگ همگی عملکردی بسیار خوب را ارائه کرده و فروشی عالی را ثبت کردند.

در این بازه زمانی، به‌طور خاص، شیائومی موفق شد با ارائه گوشی‌هایی خوش‌قیمت و پر از قابلیت‌های متعدد، عملکردی عالی داشته باشد و ریلمی هم با این که برندی تازه‌کار به شمار می‌رود، توانست با ارائه گوشی هایی با ارزش بسیار بالا نامی برای خود دست و پا کند.

علاوه بر این، اوپو و ناتینگ نیز دیگر برندهایی هستند که موفق شدند با معرفی گوشی های هوشمند خود در کلاس‌های قیمتی متفاوت، فروش قابل قبولی را تجربه کنند.

جمع بندی

در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ اپل و سامسونگ دوشادوش یکدیگر موفق شدند بخش اعظمی از فروش بازار را به نام خود ثبت کنند و علیرغم کاهش ارزش کلی بازار گوشی های موبایل نسبت به سال گذشته، عملکردی قابل اتکا ارائه کنند.

سری آیفون ۱۴ اپل (به استثنای مدل ناموفق پلاس) همگی در این لیست حاضر هستند و سه جایگاه اول را به خود اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر، حضور گسترده گوشی های سری گلکسی A نشانگر گرایش کاربران گوشی های اندرویدی سراسر دنیا به محصولات باکیفیت میانرده است و گلکسی S۲۳ اولترا هم به‌عنوان برترین گوشی اندرویدی بازار، حضوری درخشان در این لیست دارد.

البته با گذشت زمان، رفته رفته گوشی های جدید کمپانی‌های چینی روانه بازار شده و در برابر سلطه اپل و سامسونگ قد علم خواهند کرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید کدام برندها قادر به غلبه بر دوقطبی اپل-سامسونگ در بازار گوشی های موبایل دنیا خواهند بود!

انتهای پیام/

ارسال نظر