کاهش آمار جهانی فروش تلفن همراه هوشمند

انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳، به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته باشد.

کاهش آمار جهانی فروش تلفن همراه هوشمند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از CNET، بر اساس پیش‌بینی جدید ردیاب سه‌ماهه جهانی تلفن همراه شرکت بین‌المللی داده، چشم‌انداز اقتصادی ضعیف‌تر و تورم مداوم به این معنی است که انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۲ درصد کاهش یابد. در حال حاضر انتظار می‌رود که مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در سال به ۱.۱۷ میلیارد دستگاه برسد. 

با وجود پیش‌بینی پایین‌تر برای سال ۲۰۲۳، IDC گزارش می‌دهد که انتظار دارد بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ با رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته بهبود یابد، اما این گزارش خاطرنشان کرد که تقاضای مصرف کننده در همه مناطق بسیار کندتر از حد انتظار در حال بهبود است.

نبیلا پوپل، مدیر تحقیقات ردیاب‌های دستگاه‌های مصرفی و تحرک IDC، در بیانیه‌ای گفت: اگر سال ۲۰۲۲ سال مازاد موجودی بود، سال ۲۰۲۳ سال احتیاط است. در حالی که همه می‌خواهند موجودی آماده برای سوار شدن بر موج بهبودی اجتناب‌ناپذیر داشته باشند، هیچ‌کس نمی‌خواهد در نگه‌داشتن آن بیش از حد طولانی بماند. این بدان معناست که مارک‌هایی که ریسک می‌کنند در زمان مناسب می‌توانند به طور بالقوه پاداش‌های بزرگی را دریافت کنند.

یک نوع خاص از تلفن‌ها در حال توسعه انتخاب‌های بیشتر است: تلفن‌های تاشو با ظاهری آینده نگر.

رایان ریث، نایب رئیس گروه، Mobility and Consumer Device Trackers در IDC، گفت: ما همچنان شاهد طرح‌های تاشو بیشتری در بازار هستیم که یک گام بزرگ تکنولوژیک به جلو برای صنعت است، اما زمان‌بندی تاسف‌آور است.

بازار گوشی‌های تاشو تحت سلطه گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ سامسونگ است. اما گوگل به تازگی اولین گوشی تاشو خود، پیکسل فولد را معرفی کرده است، موتورولا یک گوشی جدید را عرضه کرده است. نسخه تاشو گوشی ریزر تاشو و آنر و اوپو هر دو مدل‌های تاشو را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر