ترس مخترع موبایل از اختراعش

مهندس آمریکایی که پنجاه سال پیش تلفن همراه را اختراع کرد، اعتراف می‌کند دستگاهی که او اختراع کرده باعث شده مردم زمان زیادی را صرف استفاده از آن کنند و شدیداً به آن وابسته شوند.

ترس مخترع موبایل از اختراعش

به گزارش مملکت آنلاین، مارتین کوپر مخترع ۹۴ ساله می‌گوید با دیدن افرادی که هنگام عبور از خیابان به تلفن همراه خود نگاه می‌کنند، شوکه شده است، چرا که این مسئله نشان می‌دهد مردم عقل خود را از دست داده‌اند.

او به شوخی اضافه کرد: بعد از اینکه خودروها چند نفرشان را زیر بگیرند، بالاخره این افراد سر عقل می‌آیند.

خود کوپر از آخرین مدل آیفون و ساعت و هدفون ساخت شرکت اپل استفاده می‌کند، اما اعتراف می‌کند داشتن میلیون‌ها اپلیکیشن موبایل ممکن است بیش از اندازه باشد.

کوپر گفت: من هرگز نمی‌توانم نحوه استفاده نوه و نتیجه‌هایم از تلفن همراه را درک کنم.

گفتنی است کوپر روز سوم آوریل ۱۹۷۳ زمانی که برای شرکت موتورولا کار می‌کرد، به لطف میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری این شرکت برای دستیابی به این فناوری پیش از رقبا، موفق به برقراری اولین تماس تاریخ با استفاده از تلفن همراه شد.

موتورولا در آن زمان توانست بر شرکت «سیستم بل» غلبه کند که یک قرن قبل از آن در ایالات متحده بر حوزه ارتباطات تسلط داشت.

سیستم بل اولین شرکتی بود که ایده تلفن همراه را پس از پایان جنگ جهانی دوم معرفی کرد و در اواخر دهه شصت میلادی توانست گوشی‌هایی را در خودروها نصب کند که با باتری‌های بزرگ کار می‌کردند.

در اوایل دهه ۱۹۷۰، کوپر تیمی از متخصصان نیمه‌هادی‌ها، ترانزیستورها، فیلترها و آنتن‌ها را گرد هم آورد و پس از سه ماه کار شبانه‌روزی توانستند اولین تلفن همراه را تولید کنند.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر