معرفی GPT-4 نسل جدید هوش مصنوعی با قابلیت‌های خارق العاده

هوش مصنوعی GPT-4 با قابلیت تفسیر هم‌زمان متن و تصویر معرفی شد.

معرفی GPT-4 نسل جدید هوش مصنوعی با قابلیت‌های خارق العاده

به گزارش مملکت آنلاین، پس از ماه‌ها شایعه و گمانه‌زنی، شرکت OpenAI (خالق ChatGPT) سرانجام مدل هوش مصنوعی GPT-4 را معرفی کرد.

GPT-4 جدیدترین نمونه از مدل‌های زبانی است، ابزارهایی که از آن‌ها برای ساخت سرویس‌هایی مثل ChatGPT و نسخه‌ی جدید بینگ استفاده می‌شود.

 بر اساس گزارش ورج، OpenAI می‌گوید مدل هوش مصنوعی جدیدش «نوآورتر و مشارکتی‌تر از همیشه است» و می‌تواند «مسائل سخت را با دقت بالاتر حل کند.» مدل زبانی GPT-4 برخلاف نسخه‌ی قبل می‌تواند افزون‌بر ورودی‌های متنی، ورودی‌های تصویری را نیز تجزیه‌و‌تحلیل کند، اما صرفا از طریق متن پاسخ می‌دهد.

 شرکت OpenAI می‌گوید با چند شرکت نظیر Duolingo و Stripe و Khan Academy وارد همکاری شده است تا مدل زبانی جدیدش را وارد سرویس‌های آن‌ها کند. کاربران سرویس اشتراکی ChatGPT Plus که ماهانه ۲۰ دلار قیمت دارد، می‌توانند به مدل زبانی جدید دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت در بیانیه‌ای جداگانه تأیید کرده که نسخه‌ی جدید بینگ مبتنی‌بر GPT-4 است. OpenAI قصد دارد به‌زودی API مدل زبانی GPT-4 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد.

 بر اساس گفته‌ی OpenAI، تفاوت بیت GPT-4 و GPT-3.5 در گفت‌و‌گوهای عادی، «نامحسوس» است. GPT-3.5 همان مدلی است که از آن برای توسعه‌ی ChatGPT استفاده شده. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در توییتی می‌گوید GPT-4 «هنوز ناقص و محدود است» و در برخورد اول تأثیرگذارتر از حالتی ظاهر می‌شود که مدتی با آن کار می‌کنید.

 تفاوت‌های GPT-4 با مدل قبل بیشتر در آزمون‌هایی مثل آزمون وکالت، آزمون اجرایی حقوق و آزمون ریاضی SAT به چشم می‌آید. GPT-4 موفق شده است در شماری از آزمون‌ها امتیازی در صدک هشتادوهشتم و بالاتر ثبت کند.

شرکت OpenAI می‌گوید ۶ ماه تلاش کرده است تا ایمنی GPT-4 را افزایش دهد. بر اساس آزمون‌های داخلی این شرکت، احتمال این‌که GPT-4 به سؤالات غیرمجاز پاسخ دهد، ۸۲ درصد کمتر از GPT-3.5 است. همچنین مدل هوش مصنوعی جدید با احتمال ۴۰ درصد بیشتر، پاسخ‌هایی با صحت علمی تولید می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر