مجری برنامه ویژه نوروز مشخص شد

مدیر رادیو صبا ضمن اعلام برنامه‌های نوروز و رمضان این شبکه رادیویی از پخش دو ویژه‌برنامه «حرف وصل» و «دفتر نوروز» با اجرای امیرحسین مدرس خبر داد.

مجری برنامه ویژه نوروز مشخص شد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبکه رادیویی از شنبه (۲۷ اسفند ماه) با ویژه‌برنامه‌های جدید و تغییر در رویکرد برنامه‌های روزانه شبکه به استقبال نوروز ۱۴۰۲ می‌رود.

به همین منظور از برنامه‌های دو قاف، صبا بهار، بهار بهار است، معجون، دست دعای بهار، باغ رضوان، حرف وصل، دی جی فری و زیر طاقی به عنوان ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی در سال جدید یاد شده است.

حمیدرضا افتخاری ـ مدیر رادیو صبا ـ درباره ویژه‌برنامه‌های نوروزی این شبکه توضیح داد: ویژه‌برنامه سال تحویل به نام «یک قدم تا بهار» دوشنبه (۲۹ اسفند) از ساعت ۲۲ شب به تهیه‌کنندگی آزاده شاهرخ مهر با اجرای مهبد قناعت پیشه، محمدرضا قلمبر و آسیه گرجی و حضور افتخاری عباس محبی به عنوان بزرگتر جمع تقدیم مخاطبان می شود، این برنامه با میزبانی هنرمندان و تهیه و تدارک بخش های ویژه مبتنی بر آداب و رسوم و فرهنگ نورزی پیش از تحویل سال تا ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد شنوندگان را همراهی می کند.

افتخاری عنوان کرد: رادیو صبا هر روز در ایام نوروز با برنامه‌های زنده «دوقاف و صبابهار» همراه مخاطبان می‌شود، این ویژه برنامه‌ها از (۲۷ اسفند ماه) به استقبال سال نو می‌روند.  

برنامه تعاملی «دوقاف» با اجرای مجریان طناز شبکه (قلمبر و قناعت پیشه) در فضای شاد به تعاملات بهاری و نوروزی با مخاطبان می پردازد. این برنامه هرروز ساعت ۱۰ صبح راهی آنتن می‌شود.

برنامه زنده «صبا بهار» هر روز ساعت ۱۸ با بازتاب حال و هوای خوب مردم به استقبال سال نو می‌پردازد. از روز سوم فروردین با شروع ماه مبارک رمضان برنامه «بهار بهار است» جایگزین این برنامه می‌شود، نام این برنامه برگرفته شده از همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت است که با پرداختن به موضوعات ماه مبارک رمضان و نوروز لحظات افطار به یادماندنی را برای مخاطبان می سازد.  

«دست دعای بهار» عنوان ویژه برنام سحرگاهی این شبکه رادیویی است، که با همکاری رادیو فرهنگ تهیه و پخش می شود.

افتخاری در ادامه گفت: برنامه «معجون» از( ۲۷ اسفند) با معرفی مشاغل و حرف مختلف که در ایام تعطیلات نوروز که پرتوان و تلاشگر مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند می‌پردازد. این برنامه ساعت ۱۶ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین راهی آنتن می‌شود.  

فصل دوم برنامه «پیک نیک» نوروز امسال با توجه به اینکه مردم در ماه رمضان کمتر به سفر می‌روند با موضوع صنایع دستی همراه مخاطبان می شود، این برنامه به تهیه‌کنندگی امیر اکبری در قالب یک نمایش رادیویی هر روز ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «حرف وصل» با اجرای امیرحسین مدرس به بررسی آیین و رسوم مشترک کشورهای حوزه «ایران بزرگ» که همراه با ما نوروز باستانی را جشن می گیرند می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی مژگان فرزین راهی آنتن می شود.

«ویژه برنامه باغ رضوان» از روز چهارم فروردین ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه با روایت قصه‌های قرآنی نوروز ۱۴۰۲ در ایام ماه مبارک رمضان همراه شنوندگان می‌شود.  

مدیر رادیو صبا «دیجی فری» را به عنوان یکی دیگر از برنامه های طنز این شبکه رادیویی معرفی کرد و گفت: این برنامه با شوخی با ترانه‌ها به هجو رسانه های غربی می پردازند این برنامه هر روز با اجرای و تهیه کنندگی وحید کمالی زاده ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می رود.

افتخاری در ادامه بیان کرد: تیم برنامه‌ساز برنامه ورزشی «شش در چهار» در ایام نوروز برنامه طنز «زیر طاقی» را پخش می‌کند. این برنامه با نگاهی طنز هر شب ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مرور رویدادها اخبار ورزشی سال ۱۴۰۱ می پردازد.  

مدیر رادیو صبا درباره برنامه‌های روزانه این شبکه در ایام نوروز توضیح داد، در ایام نوروز رادیو صبا برنامه های ویژه شبکه را مثل صباهنگ، صبامک و شهرفرنگ را با حال و هوای نوروزی راهی‌ آنتن می‌کند. جنگ رادیویی «شهر فرنگ» با پخش ترانه‌های شاد و نمایش‌هایی با موضوع بهار و نوروز هر روز ساعت نه صبح روی آنتن خواهد رفت.

برنامه تعاملی «صبامک» برای ایام نوروز با انتخاب موضوعات بهاری و پرداختن به ماه مبارک رمضان با هنرمندی پیشکسوتان رادیو محمد اوزی، جواد انصافی و امیر پارسی روی آنتن می رود.

برنامه موسیقی محور «صباهنگ» در این ایام با پخش ترانه و تصنیف‌های بهاری در فضای شادتر راهی آنتن می شود.  

مدیر رادیو صبا در ادامه گفت: «خانم ها آقایان بهار، نوروز پشت خاکریز، آوای بهار، نغمه در نغمه و دفتر نوروز» از برنامه های تأمینی این شبکه رادیویی در نوروز ۱۴۰۲ است. 

«خانم ها آقایان بهار» نیز با اجرای منصور ضابطیان هر شب ساعت ۲۰ در قالب یک مجموعه از داستان، موسیقی، ترانه و نامه های آدمهای معروف به یکدیگر پخش می‌شود. 

«دفتر نوروز» با اجرای امیرحسین مدرس با شعرخوانی و روایت داستان‌های ادبیات فارسی به تجلی نوروز در ادبیات می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۳ پخش می‌شود.

«نوروز پشت خاکریز» با روایت خاطرات شیرین نوروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس لحظات شیرینی را برای مخاطبان می‌سازد و برنامه «نغمه در نغمه» با پخش ترانه‌های موسیقی‌های محلی هر روز ساعت ۱۴ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر