خبری که باشگاه خبرنگاران منتشر و پاک کرد: تمام شبکه‌های تلویزیونی ایران از ماهواره‌ها قطع شدند

طی اقدام اروپا علیه صداوسیما تمام شبکه‌های تلویزیون ایران از ماهواره‌ها قطع شدند.

به گزارش مملکت آنلاین، باشگاه خبرنگاران رسانه منتسب به صداوسیما در خبری که لحظاتی بعد از انتشارش آنرا پاک کرد نوشت: تمامی شبکه‌های سراسری و برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شامل: شبکه‌های جام جم، آی فیلم فارسی و عربی و انگلیسی، نسیم، قرآن، خبر، پرس تی وی، سحر، الکوثر و هیسپان در سوم دی ماه از فرکانس ۱۰۷۷۵ ماهواره هاتبرد قطع شدند و این فرکانس به طور کامل خاموش شد.

شبکه تلویزیونی iFILM که به دو زبان عربی و فارسی که پخش آن در فرکانس ۱۱۳۳۴ یوتلست ۷ درجه غربی (نایلست)  بود، قطع شد.

شبکه سحر و پرس تی وی و العالم نیز از فرکانس ۱۱۳۳۴ یوتلست ۷ درجه غربی (نایلست) قطع شد.

در ادامه قطع شدن فرکانس‌های ماهواره‌ای کمپانی فرانسوی یوتلست با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با قطع شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای اتحادیه اروپا مورخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، یوتلست کلیه فعالیت‌های مربوط به پخش شبکه‌های صدا وسیمای ایران را متوقف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر