برج آزادی میزبان نمایش حرکات آیینی و سنتی «شور تماشایی من» و کنسرت نمایش «سونای» ویژه بانوان

نمایش حرکات آیینی و سنتی «شور تماشایی من» و کنسرت نمایش «سونای» ویژه بانوان در برج آزادی به روی صحنه می‌روند.

برج آزادی میزبان نمایش حرکات آیینی و سنتی «شور تماشایی من» و کنسرت نمایش «سونای» ویژه بانوان

به گزارش مملکت آنلاین از روابط عمومی برج آزادی، نمایش حرکات آیینی و سنتی «شور تماشایی من» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رها تقی‌نیا ویژه برانوان چهارشنبه- دوم اسفندماه- از ساعت ۱۶ در سالن اصلی برج آزادی به روی صحنه می‌رود.

«شور تماشایی من» نمایشی از حرکات آیینی و سنتی و فولکوریک از شمال تا جنوب ایران است که با حضور ۵۰ بانوی اجراگر و پنج گروه حرکتی در قالب ۱۵ تابلوی نمایشی، فرهنگ و هنر ایران زمین را نمایش می‌دهد.

گروه‌های شرکت‌کننده در این نمایش عبارتند از گروه «اوتلار» به سرپرستی علی پورسیفی، گروه «ترلان» به سرپرستی ملیحه طحانی از شهر خراسان، گروه «آسمان» به سرپرستی زهرا حسین‌زاده از شهر رشت و گروه «سماع باطن» به سرپرستی بیتا خداداد که نخستین حضور خود را بر روی صحنه تجربه خواهند کرد.

عاشقانه «سونای» بانوان

کنسرت نمایش «سونای» به نویسندگی ناصر منظوری، کارگردانی توحید حاجی بابایی و تهیه‌کنندگی ندا ریحانی توسط گروه حرکات آیینی بانوان «آیلان» با روایتی عاشقانه یکشنبه-ششم اسفندماه- طی دو سانس ۱۵ و ۱۸ با میزبانی از بانوان در برج آزادی به روی صحنه می‌رود.

این کنسرت نمایش شامل ۱۶ صحنه از حرکات آیینی آذربایجانی است و در بخش‌هایی از اجرا با تکنوازی قارمان و قوپوز به صورت زنده همراه می‌شود، بخشی از اجرا هم به شیوه عاشیقی روایت خواهد شد.

این اجرا در ۹۰ دقیقه به میزبانی بیش از ۷۰ هنرمند بانوی کشور از «آیلان» (پرافتخارترین گروه حرکات آیینی ایران و برنده هفت جایزه اول بین‌المللی در پاریس، وین، پراگ، ریمینی، سن پترزبورگ، کازان، وارنا با اجرای کنسرت در بیشتر از ۱۵ کشور دنیا و چهار دوره متوالی گروه منتخب جشنواره آیینی تهران و نماینده هنری ایران در اکسپو آستانه قزاقستان ۲۰۱۷ و اکسپو دبی ۲۰۲۰) به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر