سی و سومین جشنواره تئاتر در سیستان و بلوچستان برگزار خواهدشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در حوزه صحنه‌ای و خیابانی در آبان‌ ماه در استان برگزار می‌شود.

سی و سومین جشنواره تئاتر در سیستان و بلوچستان برگزار خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، علی سرگزی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: از ۲۰ شهریور ماه فراخوان جشنواره اعلام شده که در یک اتفاق بی‌سابقه ۴۰ اثر به مرحله بازبینی رسیده که از این آثار هشت اثر در بخش صحنه‌ای و هشت اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی راه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در سطح ملی تئاتر پلاسما اثر سعید بادینی در جشنواره مریوان جزو آثار برگزیده قرار گرفت که مقام دوم در بخش بازیگری به ساغر کیخا و مقام سوم کارگردانی به سعید بادینی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه‌ به وظیفه ایجاد شور و نشاط در جامعه برنامه‌ریزی‌شده جشنواره موسیقی ایران‌مهر، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه در چابهار توسط گروه‌های بومی جنوب استان و ۲۴ و ۲۵ در زابل توسط گروه‌های موسیقی شمال استان و ۲۷ و ۲۸ این جشنواره با حضور هنرمندان ملی در زاهدان برگزار شود.

وی بیان کرد: در هفته سوم آبان‌ماه برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعم از پاتوق کتاب، نقد کتاب و کارگاه نقد شعر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

سرگزی مطرح کرد: از میان ۲۷۰ روستا در کشور ۱۳ روستا به‌عنوان دوستدار کتاب انتخاب شده و از سیستان و بلوچستان نیز۲ روستا ژاله‌ای در زابل و اورنگ در نیکشهر برگزیده شدند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح قرآنی "بشرا" با حضور اساتید تراز اول کشوری و روش‌های نوین آموزش قرآن در سطح استان برگزار می‌شود، بیشترین حضور طرح قرآنی "بشرا" در سراوان با ۵۵۰ مخاطب بوده و برنامه‌ریزی‌شده امسال در دلگان و سراوان این کار انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه شورای فرهنگ و اطلاع‌رسانی در آبان‌ماه با حضور امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استان آیین انتخاب خادمان فرهنگ عمومی در استان، اعلام برگزیدگان تولید محتوای عفاف و حجاب، ۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و زابل انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در آبان‌ماه کارگاه آموزشی دفاع غیرعامل رسانه‌ها در مواجهه با اخبار شایعه، کذب و رسانه‌های تخریبگر ویژه اصحاب رسانه، مطبوعات و روابط‌عمومی دستگاه‌ها با حضور اساتید دانشگاه خبر تهران برگزار می‌شود.

سرگزی افزود: نمایش آیفون نوشته سعید بادینی برای شرکت در جشنواره فجر دعوت شده و جشنواره فیلم منطقه تیاب با حضور استان‌های ساحلی تا پایان سال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی پیامبر مهربانی در بهمن‌ماه و کنگره یعقوب لیث در دی‌ماه در سیستان، جشنواره آوا و نغمات محمدی در حوزه قرآن و عترت و معاونت قرآن استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر