کشف تئاتری متعلق به قرن یک پس از میلاد

تئاتر گمشده امپراطور نرون در زیر محوطه هتلی در رم متعلق به قرن یک پس از میلاد کشف شد.

کشف تئاتری متعلق به قرن یک پس از میلاد

به گزارش مملکت آنلاین، باستان‌شناسان تئاتری متعلق به دوران امپراطوری نرون در قرن یک پس از میلاد را یافته‌اند که وجود آن قبل از این تنها در متون باستانی مورد اشاره قرار گرفته بود.

ویرانه‌های تئاتر نرون، که در روم باستان ساخته شده بود و سال‌ها به عنوان یک مکان تاریخی مفقوده شناخته می‌شد، در زیر محوطه یک شعبه در دست ساخت از هتل‌های زنجیره‌ای «فور سیزن» در نزدیکی واتیکان کشف شده است.

کاوش‌های باستان‌شناسی در این ناحیه، که یک بلوک شهری منتهی به میدان سن پیترو واتیکان را در برمی‌گیرد، از سال ۲۰۲۰ شروع شده است. این مکان که تملک آن در اختیار «فرقه مقبره مقدس اورشلیم»، زیر نظر پاپ، است به هتل «فور سیزن» اجاره داده شده تا درآمد حاصل از آن وقف مسیحیان اورشلیم شود.

لئوناردو ویسکونتی دی مودرون، رئیس اجرایی فرقه مقبره مقدس اورشلیم، طی یک کنفرانس مطبوعاتی خبر کشف این تئاتر باستانی را اعلام کرده است.

باستان‌شناسان در این محوطه کوزه‌های سفالی رنگارنگ و به خوبی حفظ شده به همراه خرده‌های کوچکی از اشیاء باستانی دیگر پیدا کرده‌اند.

مقامات میراث فرهنگی ایتالیا می‌گویند این یافته‌ها «استثنایی» به شمار می‌روند، چرا که متعلق به دوره‌ای گسترده از تاریخ روم، شامل فرمانروایی امپراتورها تا قرن پانزدهم، هستند.

در میان اشیاء باستانی یافت‌شده، قطعات سفالی و جام‌های شیشه‌ای رنگی متعلق به قرن دهم وجود دارد. مرزیا دی منتو، باستان‌شناس ارشد که در پروژه حفاری در این مکان شرکت دارد، گفت که پیش از این تنها هفت جام شیشه‌ای از آن دوران پیدا شده بود، این در حالی است که در کاوش‌های این محوطه هفت جام دیگر یافت شده است.

باستان‌شناسان ستون‌های مرمر و گچ تزئین شده با روکش‌های طلا را در محوطه پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند این تئاتر در کنار رود تیبر همان تئاتر نرون امپراطور روم است که پلینی بزرگ، نویسنده و فیلسوف روم باستان، در نوشته‌هایش به آن اشاره کرده است.

مقامات مسئول گفتند که آثار باستانی یافت‌شده به یک موزه انتقال می‌یابد، در حالی که ویرانه های خود ساختمان تئاتر پس از تکمیل مطالعات دوباره در خاک پوشانده خواهد شد.

انتظار می‌رود هتل محل کشف تئاتر باستانی نرون سر موعد در سال ۲۰۲۵ مصادف با سال مقدس «یوبیل» بازگشایی شود، زمانی که برآورد می‌شود حدود ۳۰ میلیون بازدید کننده و زائر از سراسر جهان به رم بیایند.

مطابق کتاب مقدس، سال یوبیل سال ویژه بخشش گناهان و عفو عالمگیر است که هر ۵۰ سال اتفاق می‌افتد؛ سالی که طی آن «بردگان و زندانیان آزاد می‌شوند، بدهی‌ها بخشیده می‌شود و رحمت خداوند آشکار می‌گردد.»

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر