فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع!

دبیر اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان تاکید کرد که فروش هر نوع داروی گیاهی از جمله داروی لاغری و ترک اعتیاد در عطاری‌ها ممنوع است.

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها ممنوع!

به گزارش مملکت آنلاین، ابراهیم نیک سرشت با اینکه عطاری‌ها مجاز به فروش گیاهان دارویی، یعنی گیاهانی با خاصیت دارویی هستند، تصریح کرد: عطاری اجازه فروش داروی گیاهی را ندارد، اما پزشک طب سنتی در کنار مطب خود واحد صنفی تاسیس کرده و داروهای گیاهی تجویز می‌کنند و می‌فروشند.

وی افزود: البته بیشتر این واحدها زیر مجموعه اتحادیه نیستند، چرا که واحدهای مجوزدار اجازه دریافت نسخه و فروش دارو را ندارند. اگر واحدی جواز داشته باشد، اتحادیه از آن‌ها بازرسی و در صورت تخلف، با آنها برخورد می‌کند.

دبیر اتحادیه صنف عطار، سقط فروشان و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران با بیان اینکه برخی عطاری‌ها پشت شیشه تبلیغ فروش داروهای چاقی، لاغری و ترک اعتیاد می‌کنند، تصریح کرد: فروش این داروها در عطاری‌ها مجاز نیست. اتحادیه در این رابطه اطلاع رسانی و در مواردی پروانه متخلفان را باطل می‌کند. اما در بخش اجرایی اجازه اختیار برخورد قهری یا جمع آوری این محصولات را ندارد و این موضوع بر عهده مراجع ذیصلاح است.

وی با بیان اینکه در مواردی حتی شاهد فروش ترامادول و متادون در عطاری‌ها هستیم، تصریح کرد: عطاری‌ها اجازه تجویز دارو هم ندارند و فقط باید محصول مجازی را که مشتری می‌خواهد به آنها بفروشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر