وزیر بهداشت: تاسیس دانشگاه نسل چهارم در دستور کار است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تأسیس دانشگاه نسل چهارم را در دستور کار خود داریم.

وزیر بهداشت: تاسیس دانشگاه نسل چهارم در دستور کار است

به گزارش مملکت آنلاین، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه، ۱۲ آبان ماه، در آیین ارتقاء دانشکده نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی که در فرهنگسرای این شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان با مطالعه تاریخ باید اتفاقات اخیر را به خوبی درک کند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اوایل انقلاب در حوزه بهداشت و اقتصاد وابستگی شدیدی داشتیم، به طوری که برای درمان بیماری‌ها اغلب مجبور به اعزام فرد به خارج از کشور بودیم اما امروز بیش از ۳٠ رشته تخصصی داریم و این از موهبت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم کشورهای مجاور برای درمان بیماری‌هایشان به ایران مراجعه می‌کنند، به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن هر کاری علیه ایران توانسته، انجام داده اشاره کرد و گفت: امروز غرب تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را اعمال می‌کند و حتی بیماران خاص هم از این تحریم‌ها مصون نبودند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در دوران کرونا مانع ورود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال هیچ کودک ناشنوایی بدون کاشت حلزون زندگی نخواهد کرد، گفت: امروز اعتماد به نفس و هویت عموم مردم ایران مورد هدف دشمن است.

وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد؛ دشمن می‌داند اعتماد به نفس و هویت ۲ عامل اصلی پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شود و نیشابور با تاریخ پر افتخار و اعتماد به نفس مردمانش، پیشرفت را در هر حوزه‌ای رقم خواهد زد.

وی از دانشگاه به عنوان مرکز رشد علمی یاد کرد و با تأکید بر اینکه باید پایگاه‌های علمی خود را در کشور گسترش دهیم، اظهار کرد: ما امروز با هدف پرورش دانشمندان در هر نقطه از کشور دانشگاه‌ها را تاسیس می‌کنیم و دانشگاه نیشابور نیز با هدف ایجاد دانشگاهی پیشرو در علم ایجاد شده است. جمهوری اسلامی ایران در تمامی شاخص‌ها در مقایسه با کشورهای منطقه پیشرو است.

وزیر بهداشت با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در دوران کرونا تصریح کرد: در شروع دولت سیزدهم روزانه ۵٠ هزار بیمار کرونایی مراجعه داشتند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا از آذر ۱۴٠٠ تاکنون ۱۴ هزار نفر بوده است.

عین‌اللهی گفت: در جذب دانشجو در دانشگاه‌ها افزایش ۴۳ درصدی را شاهد هستیم و در زمینه فعالیت شهرک‌های پزشکی نیز از ۱۲ هزار مرکز برخورداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر