واریز ۱۸۳ میلیارد تومان تعهدات دولت به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

معاون مالی و سرمایه انسانی صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اصلاح ساختار امور اعضای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: یکی از نتایج ملموس اصلاح ساختارها و فرآیندهای حسابداری اعضاء، تسهیم بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان تعهدات دولت در سال‌های گذشته به حساب اعضای صندوق است.

واریز ۱۸۳ میلیارد تومان تعهدات دولت به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش مملکت آنلاین، مهندس حمید باقرنژاد با اشاره به اینکه بخشی از تعهدات دولت به دلیل عدم انتقال اطلاعات اعضاء در سال‌های گذشته به سیستم تحت ویندوز چند سال معطل مانده بود، افزود: این مهم، جزو تکالیف و بندهای سنواتی مجمع (هیات امنا) موسسه نیز بود و با همت و همکاری امور مالی، فناوری اطلاعات و حسابرسی داخلی موسسه انجام شد. 

عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: این مبلغ پس از به‌روزرسانی فرآیند محاسبه، تخصیص و پرداخت مطالبات از دولت برای سنوات ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به حساب اعضاء منظور و به حساب بازنشستگان به صورت نقدی واریز شده است.  

باقرنژاد درباره جزییات واریز این مبلغ، تشریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ مذکور مربوط به تعهدات دولت مربوط به دوره‌های ۱۹ تا ۲۲ است، بنابراین به کسانی تعلق می‌گیرد که در آن تاریخ و یا قبل از آن عضو موسسه بوده‌اند و به افرادی که پس آن تاریخ به عضویت موسسه درآمده‌اند، تخصیص نمی‌یابد. 

وی افزود: بنابراین بیش از ۹۶ میلیارد تومان از این مبلغ به حساب فرهنگیانی که هنوز عضو موسسه هستند، منظور شده و حدود ۶۸ میلیارد تومان نیز به حساب بازنشستگان از فروردین ۱۳۹۴ تا شهریور ۱۴۰۱ واریز شده و قابل برداشت توسط این افراد است.  

به گفته عضو هیات مدیره موسسه، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به حساب اعضای بازنشسته تا اسفند ۱۳۹۳ و بیش از ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به حساب سایر اعضایی که با موسسه تسویه کرده‌اند واریز شده است. 

باقرنژاد تصریح کرد: بازنشستگان تا پایان اسفند ۱۳۹۳ که در دوره مذکور عضو صندوق بوده‌اند قبلا مطالبات از دولت برای بازه زمانی اعلام شده را دریافت کرده‌اند. 

معاون مالی و سرمایه انسانی موسسه در پایان اظهارکرد: این اقدام جهادی که با تلاش بی‌وقفه مدیران و همکاران بخش‌های مختلف موسسه و در راستای احقاق حقوق فرهنگیان عضو صندوق صورت گرفت، بخشی از اقدامات ارزشمندی است که طی ماه‌های گذشته انجام شده و باعث افزایش امید و اعتماد در بین آنها شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر