ایران و پاکستان نباید هیچ ظرفیتی را برای افزایش حجم تبادلات اقتصادی مغفول بگذارند

رئیس هیأت اعزامی مجلس شورای اسلامی به پاکستان گفت: دو کشور همسایه و مسلمان ایران و پاکستان نباید هیچ ظرفیتی را برای گسترش همکاری های مختلف و افزایش حجم تبادلات اقتصادی مغفول بگذارند و عرصه های جدیدی را برای توسعه مراودات در جهت منافع ملت های دو کشور ایجاد کنند .

ایران و پاکستان نباید هیچ ظرفیتی را برای افزایش حجم تبادلات اقتصادی مغفول بگذارند

به گزارش مملکت آنلاین، سید نوید قمر، وزیر بازرگانی پاکستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی این کشور با جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملی پاکستان در دیدار با هیأت مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت ایرانی در سومین سمینار منطقه‌ای مجالس کشورهای آسیا و اقیانوسیه در اسلام آباد گفت: بین مجالس دو کشور برادر و دوست پاکستان و ایران در سطوح مختلف همکاری ها و مراودات خوبی جریان دارد و سفر هیات پارلمانی ایران به پاکستان در راستای توسعه روابط دو کشور ارزیابی می شود.

وی با اشاره به  ظرفیت های فراوان موجود برای افزایش تعاملات و همکاری های اقتصادی بین دو کشور بویژه در زمینه های انتقال انرژی، تهاتر کالا از طریق مرزها، همکاری در زمینه تولید و صادرات مشترک دارو و اقلام پزشکی افزود: باید زیر ساخت های موجود برای توسعه هر چه بیشتر تبادل حجم تجاری با همکاری دولت های دو کشور تقویت شود تا شاهد افق های نوینی در افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی باشیم و این امر، امکان پذیر است.

در این دیدار همچنین ملک فاضلی رئیس هیأت اعزامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوستی دیرینه بین دو ملت ایران و پاکستان، اشتراکات فراوان موجود را برای توسعه مناسبات در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حائز کمال اهمیت دانست و گفت: دو کشور همسایه و مسلمان ایران و پاکستان نباید هیچ ظرفیتی را برای گسترش همکاری های مختلف و افزایش حجم تبادلات اقتصادی مغفول بگذارند و عرصه های جدیدی را برای توسعه مراودات در جهت منافع ملت های دو کشور ایجاد کنند.

در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز حضور داشت مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از توسعه و تکمیل خط لوله گاز بین دو کشور و صادرات برق و حامل های انرژی به پاکستان تأکید کرد.

همچنین محسن فتحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی ها و دستاوردهای کشورمان در حوزه سلامت و تولید دارو و واکسن پیشنهاد داد بین دو کشور همکاری مشترک برای تولید داروهای های تک و واکسن جهت صادرات به کل منطقه ایجاد شود که مورد استقبال طرف پاکستانی قرار گرفت .

سومین سمینار منطقه ای مجالس کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه به دعوت مشترک اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)و مجلس ملی پاکستان در محل صحن علنی پارلمان پاکستان در اسلام آباد از صبح روز گذشته آغاز به کار کرد.

این سمینار دو روزه به بررسی نقش مجالس منطقه آسیا و اقیانوسیه در تحقق اهداف هفده گانه توسعه پایدار جهانی اعم از بهداشت و سلامت، فقر، گرسنگی و سوء تغذیه، آموزش، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی می پردازد.

رئیس پرتقالی اتحادیه بین المجالس جهانی و نمایندگانی از مجالس کشورهای مختلف این مناطق به شکل حضوری و وبیناری شرکت دارند. همچنین هیأتی از مجلس شورای اسلامی به ریاست ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، محسن فتحی عضو شورای اجرایی گروه بین المجالس ایران و مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی در این سمینار شرکت کرده اند.

این سمینار طی دیروز و امروز، ۶ نشست در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با توسعه پایدار در منطقه آسیا - اقیانوسیه برگزار می کند و هیأت جمهوری اسلامی در همه این نشست‌ها به ارائه مواضع و نقطه نظرات کشورمان در خصوص این موارد خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر