۶۵ هزار معلم جدید در راه کلاس‌های درس

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از ورود ۶۵ هزار معلم جدید از اول مهر به کلاس‌های درس خبر داد.

۶۵ هزار معلم جدید در راه کلاس‌های درس

به گزارش مملکت آنلاین، رضامراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران گفت: ۶۵ هزار معلم جدید از اول مهر جذب آموزش و پرورش می شوند که شامل ۲۵ هزار معلم دانش آموخته سال ۹۷، ۱۵ هزار دانشجو معلم ترم ۷ و ۲۵ هزار نفر از پذیرفته‌ شدگان آزمون استخدامی هستند.
رضامراد صحرایی با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش به ۱۰۰ هزار معلم برای جایگزینی معلمان بازنشسته نیاز دارد، گفت: با اجرای طرح «شهید آشتیانی» از سال آینده ۳۰ هزار نفر از دانشجویان ممتاز سال آخر دانشگاه‌های سطح یک انتخاب و بعد از آموزش یک ساله وارد نظام آموزش و پرورش خواهند شد.
صحرایی در ادامه افزود: دانشگاه فرهنگیان ۸۴۶ عضو هیئت علمی دارد و نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه، ۱۱۰ به یک است در حالی که در دانشگاه‌های تراز این نسبت ۲۰ به یک است.
وی تاکید کرد که برای جبران کمبود اعضای هیئت علمی این دانشگاه، جذب سالانه ۵۰۰ عضو هیئت علمی و تبدیل هزار دکتر معلم به هیئت علمی را در برنامه خود داریم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: همه کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال حضوری است و سعی می‌کنیم حداقل دو وعده غذا در برنامه غذایی دانشجویان باشد.
وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان ۹۰ هزار دانشجو دارد، اما امکان پذیرش ۵۰ هزار دانشجوی دیگر را خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر