تصویب آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در شهریورماه

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ۴ مورد از آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب شده و امیدواریم بقیه موارد نیز تا ۱۵ شهریور در دولت به تصویب برسد.

تصویب آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در شهریورماه

به گزارش مملکت آنلاین، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح خانه خلاق استان قزوین در جمع خبرنگاران که شنبه در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار کرد: خانه‌های خلاق در قانون جهش تولید دانش‌بنیان کاملاً تعریف شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: خانه خلاق در قزوین با هدف حمایت از ایده‌های نو و خلاق افتتاح شده و امیدواریم این حرکت نو برای قزوین اثربخش باشد.

وی افزود: استان قزوین دارای قدمت بالایی است اما متأسفانه صنایع دستی این استان در حال نابودی است که لازم است این صنایع دستی توسط خود مردم دوباره باید احیا شود و به زندگی مردم بازگردد.

این مسئول ابراز کرد: در خانه‌های نوآوری، ایده‌های خلاقانه و جدید برای نفوذ به بدنه تاریخ و صنایع دستی شناسایی و ارائه می‌شود تا به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: تکنولوژی به‌ویژه در حوزه آی سی تی می‌تواند بسیاری از این صنایع را به‌روز کرده و در دسترس مردم قرار دهد.

این مسئول تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان زیرساخت بسیار خوبی را در حوزه توسعه زیست‌بوم فناوری و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در این حوزه ۱۰ آئین‌نامه وجود دارد که از این تعداد چهار مورد در دولت تصویب شده و ما در تلاش هستیم تا در تاریخ ۱۵ شهریور سایر موارد را نیز به تصویب دولت برسانیم.

وی تأکید کرد: در فضای اشتراکی خانه خلاق سعدالسلطنه حدود ۲۰ شرکت و هسته مستقل می‌توانند مستقر شده و فعالیت کنند.

این مسئول تشریح کرد: یکی از بخش‌های این قانون معافیت مالیاتی صنایع حوزه آرندی و همکاری شرکت‌های بزرگ در بازار سرمایه بوده و بسیاری امکانات دیگر در قانون جهش تولید دیده شده است.

وی در پایان گفت: چشمه نور پروژه بسیار بزرگی است که منابع جدیدی به آن اضافه شده و ما امیدواریم با سرعت بیشتری پیش رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر