وعده کمیسیون کشاورزی مجلس: پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تا یک هفته آینده

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در نشست امروز وزیر جهادکشاورزی قول داد تا یک هفته آینده همه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را پرداخت کند.

وعده کمیسیون کشاورزی مجلس: پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تا یک هفته آینده

به گزارش مملکت آنلاین، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درتشریح نشست امروز (سه‌شنبه یکم شهریور) این کمیسیون با حضور وزیر جهادکشاورزی، گفت: در جلسه امروز نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص تولید گوشت مرغ مباحثی مطرح کردند و مقرر شد مسیر تولید به جایگاه مطلوبی برسد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نکته دیگری که در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت صادرات دام بود که یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان گوشت قرمز است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است تا به بستر سازی صادرات دام اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست امروز موضوع تامین سوخت موتور‌های دیزل کشاورزی نیز مباحثی مطرح شد که مقرر گردید هفته آینده مجددا وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات این حوزه در کمیسیون کشاورزی حاضر شود

عسکری با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مطرح شده در نشست کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران بود، تصریح کرد: بخشی از مطالبات گندمکاران که محصول خود را در قالب خرید تضمینی در اختیار دولت قرار داده‌اند باقی مانده است که در حال تلاش هستیم این مطالبات به صورت کامل پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت زمانی که گندم را از کشاورزان به عنوان یک محصول استراتژیک خریداری می‌کند باید سریعا مطالبات آن‌ها را پرداخت کند، زیرا کشاورزان برای آغاز کشت بعدی خود نیازمند نقدینگی هستند، عنوان کرد: متاسفانه به علت برخی مشکلات در دولت پرداخت مطالبات گندمکاران با وقفه مواجه شده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده بود در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که این موضوع محقق شد، افزود: در نشست امروز نیز وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا یک هفته آینده کلیه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را نیز پرداخت کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مابه التفاوتی که دولت مکلف بود به کلزا کاران پرداخت کند تاکنون پرداخت نشده که مقرر شد در یک هفته آینده این اقدام نیز انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر