در سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهدشد

رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور از سالمندان خواهد بود.

در سال ۱۴۳۰، یک سوم جمعیت کشور سالمند خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، محمدعلی محسنی بندپی در آیین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که به همت صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، افزود: برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی فراکسیون سلامت سالمندان را تشکیل داده‌ایم و در این فراکسیون به طور جد پیگیر درمان سالمندان هستیم.

وی ادامه داد: برای سالمندان و بازنشستگان که درگیر موضوعات سلامت هستند، درمان  بسیار مهم است.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و بزرگان جامعه اظهارداشت: فراکسیون سالمندان سال گذشته با برگزاری ۲۰ جلسه بیشترین جلسات را در بین فراکسیون‌ها برگزار کرد و من در مجلس مطرح کردم که حال بازنشستگان باید خوب باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انگلستان این طور نیست که بازنشستگان در معرض خطر باشند و نظام سلامت به فکر آنها باشد ما اکنون می‌دانیم که نظام سلامت ما خیلی به فکر بازنشستگان و سالمندان نیست و به دنبال این هستیم که درمان، دارو و توان بخشی سالمندان را پیگیری و در اولویت قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: ما با تمام وجود پیگیر مسائل بازنشستگان و سالمندان هستیم و مباحثی مانند احکام و مطالبات آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و آنها هم می‌توانند به نمایندگان مجلس و کانون های بازنشستگی شهرهای خود مراجعه و مطالبات خود را مطرح کنند.

محسنی بندپی گفت: در کمیسیون اجتماعی اجرای احکام تیر ماه بازنشستگان را پیگیر هستیم و اگر مصوبه‌ای صادر می‌شود، منابع مالی آن هم باید دیده شود.

وی به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح یعنی تکریم بزرگترها و مدیریت و اولویت پیشگیری بر درمان بنابراین با جدیت پزشک خانواده را پیگیری می‌کنیم.

اولویت نخست ما حفظ شأن و منزلت بازنشستگان کشوری است

محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۲۵ذی الحجه گفت: تلاش‌های زیادی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور کمک به معیشت و افزایش قدرت خرید بازنشستگان انجام شده که اجرای طرح‌های یاری از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مرتضایی فرد با بیان اینکه تلاش می کنیم در همه طرح‌ها، شأن و منزلت بازنشستگان حفظ شود، افزود: اولویت نخست صندوق بازنشستگی کشوری، حفظ شأن و منزلت بازنشستگان است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان در سراسر کشور گفت: در این رقابت‌ها بیش از چهار هزار بازنشسته ورزشکار زن و مرد در رشته‌های ورزشی انفرادی و گروهی به رقابت پرداختند.

به گفته وی، تلاش صندوق بازنشستگی کشوری در کنار تأمین حقوق و معیشت بازنشستگان حفظ و ارتقای نشاط و سلامت بازنشستگان تحت پوشش این صندوق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر