دخانیات تبلیغ کنید، ۴۴ میلیون تومان جریمه می‌شوید

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: تبلیغ محصولات دخانی ممنوع بوده و حدود ۴۴ میلیون تومان جریمه در بر خواهد داشت.

به گزارش مملکت آنلاین، بهزاد ولی زاده گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی کنترل دخانیات فروش اینترنتی محصولات دخانی به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و فروشندگان باید از افراد مشکوک مدرک هویتی را درخواست کنند.

به گفته وی در اصناف مشخص شده عرضه دخانیات آزاد است، همچنین در مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات فروش یا عرضه دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است و جرائمی برای تخلفات مربوطه در قانون دیده شده است.

رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت اضافه کرد: هرگونه فعالیت در زمینه خرید و فروش محصولات دخانی از طریق فضای مجازی نیز ممنوع و این امر تخلف محسوب می شود و قانون برای  این موضوع  جرائمی در نظر گرفته است.

ولی زاده گفت: افزایش جرایم تا بیش از ۲۶ میلیون تومان و فروش به افراد زیر ۱۸ سال تا حدود هشت میلیون تومان بیشتر شده است. تبلیغ محصولات دخانی تا حدود ۴۴ میلیون تومان جریمه در بر دارد. 

او افزود: بر اساس ماده سه قانون کنترل دخانیات مصوب سال ۸۵ مجلس هر نوع تبلیغ، حمایت و تشویق مستقیم و حتی تحریک افراد به استعمال دخانیات اکیدا ممنوع شده است و در راستای تبلیغات دخانیات تعریف شده است فروشندگان مواد دخانی باید پروانه فروش داشته باشند.

ولی زاده گفت:بر اساس قانون کنترل دخانیات فروش محصولات دخانی باید در بسته های تعیین شده عرضه شود و فروش محصولات دخانی به صورت باز ممنوع خواهد بود. شرکت های دخانیات در تلاش بوده تا محدودیت های ایجاد شده در حوزه عرضه و فروش محصولات دخانی را بر طرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر