شهردار تهران: برای مقاوم‌سازی ابنیه در پایتخت به برنامه اقدام نیازداریم/ لزوم تهیه سند هماهنگی در امداد هوایی

شهردار تهران با بیان اینکه برای مقاوم سازی ابنیه در پایتخت به برنامه اقدام نیاز داریم، بر لزوم تهیه سند هماهنگی برای امداد هوایی در شهر تاکید کرد.

شهردار تهران: برای مقاوم‌سازی ابنیه در پایتخت به برنامه اقدام نیازداریم/ لزوم تهیه سند هماهنگی در امداد هوایی

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا زاکانی در دومین جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که امروز برگزار شد، با اشاره به تکلیف و مسئولیت در حوزه مقاوم سازی ابنیه گفت: در حوزه مقاوم سازی با سه دسته مسئولیت و برنامه‌ریزی مواجه هستیم که به مقاوم سازی ابنیه مدیریت شهری، ابینه مراکز و ابنیه مردم تقسیم بندی می‌شود.

شهردار تهران افزود: ما برای این سه دسته از مقاوم سازی به برنامه اقدام نیاز داریم و زمان موردنیاز برای آنها باید درنظر گرفته شود. همچنین در بخش دیگر از تکالیف نیز باید به دنبال تقویت نظارت‌ها باشیم.

زاکانی با اشاره به لزوم مقاوم سازی ابنیه و سازه‌ها ادامه‌داد: در بحث مقاوم سازی لازم است لایحه پیشنهادی تهیه و برای طی مراحل قانونی به شورای شهر ارایه شود و در ادامه نیز پیرامون مباحث مربوط به تامین تجهیزات باید صورتی از آخرین وضعیت داشته‌ها و نیازها تهیه شود که در آن مسئولیت‌ها مشخص شده باشد. در بخش مباحث و موضوعات مطرح شده پیرامون امداد هوایی نیز لازم است سند هماهنگی تهیه شود.

در ادامه در جلسه، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور پیرامون مقاوم‌سازی شریان ها و منازل مسکونی، ساختمان های ناایمن ‌و پیش‌بینی اعتبار امداد هوایی به بیان نظرات خود پرداخت و پس از وی نیز احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران و عضو هیات امنای سازمان مدیریت بحران شهر تهران درباره سازوکار قانونی بهسازی لرزه‌ای و مقاوم‌سازی و مشخص شدن تکالیف بخش‌های مختلف در آن، تعیین و تکلیف HSE شهر تهران و شهرداری تهران و لزوم حفظ زیر ساخت ها و تنفس‌گاه های شهر تهران برای استفاده در زمان بحران توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر