فقط در یک هفته: کشف ۲۰۰۰ تن کالای احتکاری و دستگیری ۶۵۴ متهم

فرمانده پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از دو هزار تن کالای اساسی احتکار شده و دستگیری ۶۵۴ متهم طی یک هفته گذشته در کشور خبر داد.

فقط در یک هفته: کشف ۲۰۰۰ تن کالای احتکاری و دستگیری ۶۵۴ متهم

به گزارش مملکت آنلاین، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده‌اند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل سه هزار و ۵۶۰ گروه مشترک در هفته گذشته از پنج هزار و ۱۵۷ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها بیش از دو تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم خانگی و بیش از ۱۶۶ هزار عدد انواع دارو به همراه بیش از ۳۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی و ... را کشف کردند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را یک هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۳۵۲ دستگاه خودرو توقیف و ۷۲ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۵۴ متهم نیز دستگیر شدند که این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها نیز روانه پارکینگ شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر