برگزاری جشنواره فارابی با حضور رئیس‌جمهوری/ اعطای ۲ جایزه جدید در حوزه علوم انسانی

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فارابی در روز ۱۴ تیرماه با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد.

برگزاری جشنواره فارابی با حضور رئیس‌جمهوری/ اعطای ۲ جایزه جدید در حوزه علوم انسانی

به گزارش مملکت آنلاین، حجت الاسلام دکتر رضا غلامی در نشست خبری امروز، جشنواره فارابی را یکی از رویدادهای علمی کشور در عرصه علوم انسانی و اسلامی دانست و افزود: در این  رویداد هر ساله با حضور رئیس جمهوری، از محققان و اندیشمندان و دانش‌پژوهان این حوزه تقدیر می‌شود.

وی زمان برگزاری آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فارابی را روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه عنوان کرد و یادآور شد: این آیین در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای ارتقای سطح این جشنواره در وزارت علوم، خاطر نشان کرد: تغییراتی در این جشنواره ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به اضافه شدن شاخه علم دینی، انتخاب مقاله پژوهشی برتر، انجمن و نشریه برتر حوزه علمیه اشاره کرد.

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از اعطای دو جایزه دیگر در قالب این جشنواره خبر داد و گفت: دو جایزه مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی از جشنواره چهاردهم فارابی اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده است جوایز این جشنواره همسان جوایز جشنواره خوارزمی شود که با تایید وزیر علوم جوایز فارابی، سه برابر خواهد شد.

رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: در جشنواره چهاردهم بنا داریم با دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر کشورها ارتباط داشته باشیم و از داوران خارجی در داوری آثار استفاده مؤثر داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از داوران خارجی، گفت: ما ناگزیر به بهره‌گیری از داوران خارجی هستیم و در این راستا از اساتید اسلام‌شناس استفاده کنیم.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌های مادر در این رویداد مشارکت ندارند، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا این حوزه را مورد اهتمام قرار دهند.

غلامی با اشاره به اقدامات این مؤسسه برای توسعه تعاملات بین‌المللی در حوزه علوم انسانی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهوری قزاقستان بر تمرکز بر دانشمندان اسلام و ایجاد کمیته مشترک فارابی تاکید کردند و ما نیز در این زمینه احساس مسؤولیت کردیم، ما علاوه بر برگزاری کنگره فارابی، در تشکیل این کمیته مشترک برای انجام تحقیق و پژوهش در زمینه آرای فارابی سهم جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر