کارت به کارت هم مشمول مالیات شد!

سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده تا اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد، باید به عنوان مورد مشکوک فرار مالیاتی تلقی شود.

کارت به کارت هم مشمول مالیات شد!

به گزارش مملکت آنلاین، سازمان امور مالیاتی در خصوص اصنافی که مشتری‌ها را وادار به واریز از طریق کارت می‌کنند، پیشنهاد داده تا اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد، به عنوان مورد مشکوک فرار مالیاتی تلقی شود.

غیبی پور کارشناس امور مالیاتی گفت: معافیت موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰، ۳۶ میلیون تومان است. افرادی که کارتخوان در اختیار داشتند امروز همه دارای پرونده مالیاتی شدند که تا سال آینده بیشتر هم خواهند شد. بسیاری از این ۲ میلیون نفر شناسایی شده، درآمد‌های کوچکی داشتند مثل دستفروش‌ها، اما برخی ارقام زیادی جابجا کرده‌اند.

برخی اصناف مشتری‌ها را وادار به واریز از طریق کارت می‌کنند؛ سازمان امور مالیاتی پیشنهاد داده تا اگر کارتی بیش از ۴۵ مورد واریز داشته باشد؛ باید به عنوان مورد مشکوک تلقی شود. حساب‌های تجاری و شخصی تفکیک شده‌اند، سقف تراکنش‌ها هم مشخص شده؛ برای کارمند ۲ میلیارد، مستمری بگیر یک میلیارد و فاقد شغل، ۵۰۰ میلیون تومان است، پس اگر بیش از این ارقام جابجا شده باشد، باید اظهارنامه مالیاتی پر کند.

هوشمندسازی و تجمیع سامانه‌ها بسیار با تاخیر انجام شد. تفکیک بین درآمد و تراکنش هم هنوز شفافسازی نشده که باید انجام شود. بانک اطلاعاتی مناسبی نداریم و اگر موجود باشد، دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر