مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام: شهروند درجه یک و دو معنی ندارد/ لزوم معرفی امام راحل به نسل جوان

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد، گفت: شهروند درجه یک و دو معنی ندارد و نباید بین اقوام خط‌کشی کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام: شهروند درجه یک و دو معنی ندارد/ لزوم معرفی امام راحل به نسل جوان

به گزارش مملکت آنلاین، ماموستا عبدالسلام‌ کریمی امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان از لحاظ وحدت بین اقوام و مذاهب یک الگو محسوب می‌شود و استانهای دیگر باید از این استان الگو برداری کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از تنوع اقوام به عنوان یک فرصت یاد کردند، یادآور شد: باید پازل های اقوام در کنار هم قرار بگیرند تا این پازل ها تکمیل شود، تمامی اقوام در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند و همه ملت از فتنه‌ها و توطئه های دشمن برائت جستند لذا نباید تصور کنیم که اقوام مصرف تبلیغاتی و سیاسی دارند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد، یادآور شد: همه در خاک ریشه دارند لذا همه باید احساس کنند که در مسائل مختلف دخیل و شریک هستند، شهروند درجه یک و دو معنی ندارد و نباید بین اقوام خط‌کشی کنیم.

کریمی در ادامه با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل، افزود: امام راحل را می توان به عنوان پدیده قرن گذشته یاد کرد که هم فقیه، ادیب، فیلسوف و شاعر توانا بود.

وی بر ضرورت معرفی شخصیت امام راحل به نسل سوم انقلاب تاکید کرد و یادآور شد معرفی شخصیت امام راحل به نسل سوم نیاز به جهاد تبیین دارد، نباید تصور کنیم که جنگ و مبارزه مادر انقلاب اسلامی تمام شده چراکه دشمنان همچنان به دشمنی های خود ادامه می دهد و تنها شکل آن تغییر کرده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه نتیجه حرکات و رسالت انبیاء ایجاد قسط و عدل است، تصریح کرد: امام راحل پس از انبیاء(ع) این مهم را به عرصه ظهور رساند، در سالروز رحلت امام راحل باید ابعاد ناشناخته شخصیت امام راحل را به نسل جوان کنیم.

کریمی با بیان اینکه دوست و دشمن به اقتدار، خلوص و روحانیت امام راحل اعتقاد ندارد، بیان کرد: امام راحل توجه ویژه ای به مردم داشتند، ایشان اولی الامر انقلاب اسلامی، ولی همه مسلمانان و امام تمامی آزادی خواهان جهان است.

وی در پایان گفت: امروز انتظار داشتم که بخشی از جلسه شورای اداری استان گلستان را بانوان تشکیل دهند اما تعداد بانوان انگشت شمار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر