برگزاری رویداد «ایران جوان» با هدف تجلیل از فعالان حوزه «جمعیت»

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، از برگزاری رویدادی دو روزه با هدف هم افزایی و تجلیل از فعالان اجتماعی حوزه جمعیت با عنوان ایران جوان و با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

برگزاری رویداد «ایران جوان» با هدف تجلیل از فعالان حوزه «جمعیت»

به گزارش مملکت آنلاین، وحید یامین پور با اشاره به هفته و روز ملی جمعیت، اظهار کرد: ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در  سال ۹۳ با عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره پیش بینی دقیق مقام معظم رهبری در خصوص  چالش‌های جمعیتی آینده در ایران و با بیان اینکه متاسفانه پس از ابلاغ این سیاست ها دستگاه های اجرایی آنچنان که باید و شاید نتوانستند در این حوزه کارنامه  قابل قبولی از خود ارائه دهند، تاکید کرد: قطعاً این دولت  و مجلس عزم  راسخی در اجرای این سیاست‌ها خواهند داشت ولی از نقش فعالان و تاثیرگذاران اجتماعی در این عرصه نباید غفلت کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: با همین هدف و نیز با هدف  تجلیل از فعالان  این حوزه چه در عرصه قانون گذاری چه در عرصه اجرائی و چه در عرصه فعالان و نهادهای اجتماعی و ایجاد هم افزایی  بین این گروه‌ها رویدادی با عنوان «ایران جوان»  با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وزارت فرهنگ و ارشاد در دو روز برگزار می‌شود.

 به گفته یامین پور، در روز اول این رویداد مصادف با دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، ۸۰ گروه مردمی فعال در این حوزه  با مسئولان و قانون گذاران این حوزه جلسات مشترکی به منظور هم افزایی و بیان دغدغه‌ها و نظرات خواهند داشت و در روز دوم  با  حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و جمعی از نمایندگان مجلس و نیز وزیر ورزش و جوانان آیین تجلیل از برگزیدگان و فعالان اجتماعی این حوزه برگزار خواهد شد.

وی در پایان نسبت به اهمیت نقش فعالان حوزه جمعیت برای داشتن ایرانی جوان ابراز امیدواری کرد و گفت: با مشارکت بیشتر فعالان فرهنگی و برطرف شدن چالشها و موانع جمعیت و فرزندآوری که در قانون جوانی جمعیت به خوبی به آن پرداخته شده از فرصت خوب پنجره جمعیتی موجود استفاده کرده و شاهد ایرانی جوان و با نشاط و پویا باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر