صادرات سیب ایران به هند افزایش یافت

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: باتوجه به کیفیت سیب ایران و ‌‌‌‌‌‌استقبال بیشتر مردم هند، صادرات سیب به این کشور افزایش یافته است.

صادرات سیب ایران به هند افزایش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، صدرالدین نیاورانی گفت: سیب ایران با توجه به کرایه حمل که برای کشتی بین ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر کارخانه دارد در هند حدوداً ۶۵ سنت تا ۷۰ سنت به طور متوسط فروخته می‌شود با توجه به جمعیت هند که بیش از ۱ میلیارد است، طی سال‌های گذشته افزایش تولید و صادرات سیب داشتیم.

وی گفت: هندبه دو دلیل امکان نگهداری سیب را ندارد؛ علت اول تولید کم کشمیر است که کفاف کل کشورشان را نمی‌دهد و علت دوم هم نداشتن سردخانه‌های مجهز است که بتوانند این سیب را در مدت فصل زمستان نگهداری کنند. بازار قبلی شأن از چین وارد می‌شده است که کیفیت سیب ایران را ندارد که همین امر موجب شده تا سیب ایران بازار هند را  تسخیر کند.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: بیشترحجم صادرات سیب از استان‌های آذربایجان، زنجان و مناطق سمیرم اصفهان، دماوند است ضمن اینکه باتوجه به کیفیت سیب ایران و ‌‌‌‌‌‌استقبال بیشتر مردم هند، صادرات سیب به این کشور افزایش یافته است.

نیاورانی گفت: متأسفانه بعضی از هندی‌ها خودشان زرنگ و فعال هستند و داخل بازارهای ما خرید می‌کنند و این بار را از مرزهای ما می‌فرستند. بار را با کیفیت پایین می‌خرند و با قیمت ارزان‌تر و متأسفانه آن بازار ما و آن سکه کار را از بین می‌برند این هست که دولت باید نظارتی کند که این صادرات توسط افراد متخصص، شرکت‌های صادراتی داخلی انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر