برنامه‌ریزی پلیس برای کاهش ۴۹ درصدی سوانح ترافیکی در نوروز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از برنامه‌ریزی برای کاهش ۴۹ تا ۵۰ درصدی سوانح و حوادث ترافیکی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

برنامه‌ریزی پلیس برای کاهش ۴۹ درصدی سوانح ترافیکی در نوروز

به گزارش مملکت آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر در رزمایش طرح نوروزی ۱۴۰۱ که امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های فرمانده کل انتظامی کشور اولین جلسه شورایعالی ایمنی و حمل و نقل کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه توجه دولت متمرکز بر موضوع سفرهای نوروزی و ایمنی ترافیک در این ایام شده است، گفت: بنا شد جلسات بعدی شورایعالی ایمنی و حمل و نقل هر دو ماه یک بار با حضور رییس جمهور یا معاون اول رییس جمهوری برگزار شود.

هادیانفر با تاکید بر اینکه مدیریت ترافیک، تسهیل تردد، ایمنی تردد و خدمت رسانی به مردم جزو اولویت‌ها و اهداف همیشگی پلیس است، گفت: کاهش ۴۹ تا ۵۰ درصدی سوانح و حوادث ترافیکی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی خواهد شد و ماهم برای آن برنامه‌ریزی کرده و باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: باید برای تحقق این مهم از همین فروردین ماه و طرح نوروزی ۱۴۰۱ شروع کنیم و کاهش ۴۹ تا ۵۰ درصدی حوادث ترافیکی را در این ماه و با مشارکت تمام دستگاه‌ها اجرایی کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به آمار جانباختگان حوادث رانندگی در سال های اخیر گفت: در سال ۹۹ با همراهی مردم اقدامات انجام شده از سوی پلیس و همچنین تحت تأثیر شیوع کرونا شمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور ۱۶۰۰ نفر کاهش داشت. همچنین شمار مصدومان نیز کاهشی ۶۱ هزار نفری را ثبت کرد که این یک رکورد خوب بود چرا که به وضعیتی بهتر از شاخص های  سازمان جهانی بهداشت رسیدیم؛ به طوری که شمار کشته شدگان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ۲۱ نفر به ۱۸.۱ نفر رسید. این در حالی است که استانداردهای سازمان جهانی بهداشت ۱۸.۳ نفر است.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ شرایط متفاوت شد که فرایند تغییر دولت و تحویل آن به دولت جدید و همچنین استقرار دولتمردان سبب شد تا یکسری موارد آن طور که باید انجام نشده و ما شاهد افزایش تصادفات بودیم.

هادیان فر افزود: در نوروز ۱۴۰۰، ۹۹۹ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شدند. ما باید کاری کنیم که این آمار در نوروز ۱۴۰۱ کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر در طرح نوروزی ۱۴۰۱ مشارکت دارند، گفت: همچنین بیش از ۲۶ هزار خودروی سبک وسنگین و آمبولانس به همراه فرهنگ یاران ترافیک نیز در طرح پلیس مشارکت دارند.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از رانندگان قانون مدار بوده و به قوانین و مقررات رانندگی احترام می گذارند، گفت: خط قرمزهای پلیس برای آن ۱۰ درصد قانون گریز است و ما بدون اغماض با تخلفات اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و ارتکاب تخلفات حادثه ساز برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر